Volledig scherm
PREMIUM
Sandra Phlippen. © Joost Hoving

Een luchtige uitwisseling van informatie: hopelijk blijkt het vandaag een historisch moment

De week van PhlippenSandra Phlippen is hoofd Nederland bij het economisch bureau van ABN Amro en universitair docent aan de Erasmus School of Economics.

‘Ik heb een meevaller in onze berekeningen, waardoor we op de lange termijn waarschijnlijk 4 miljard meer in kas hebben dan we dachten. Ik dacht ik meld het je alvast vertrouwelijk. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen’.

  1. Jumbo vs AH: Brabantse lefgozers hijgen in de nek van blauwe grootmacht
    PREMIUM

    Jumbo vs AH: Brabantse lefgozers hijgen in de nek van blauwe grootmacht

    Albert Heijn is nog altijd de onbetwiste nummer één, maar voelt de hete adem van Jumbo in de nek. Het Brabantse familiebedrijf opent tientallen winkels per jaar en kaapte en passant de deal met Hema voor de neus van AH weg. Moeten ze in Zaandam vrezen voor de sneltreinvaart waarmee Jumbo de supermarktwereld onveilig maakt of is de voorsprong van de marktleider niet meer in te halen? ,,De strijd gaat nog wel even door. Zonder omvang geen macht, kleinere ondernemers gaan eraan ten onder.’’