Volledig scherm
Koopjedeal. © AD

Koopjedeal.nl toch kopje onder; klanten kunnen fluiten naar hun spullen

Het doek is toch gevallen voor aanbiedingenwebsite Koopjedeal.nl. Dat laat bewindvoerder Victor Kruit weten. Een mogelijke koper voor het bedrijf heeft zich op het laatste moment teruggetrokken. Klanten kunnen daardoor toch fluiten naar hun bestelde spullen. 

Vorige week werd al uitstel van betaling verleend. De aanbiedingenwebsite met 48 medewerkers kwam in de problemen door een grote brand in een magazijn die in september vorig jaar de voorraad grotendeels verwoestte. 

,,De brand in ons externe magazijn in Molenaarsgraaf was voor ons een enorme klap. In totaal bedroeg de schade minimaal € 2.300.000, onze liquiditeitspositie is hierdoor flink achteruitgegaan”, luidde de boodschap eerder. De terechtwijzing van de Autoriteit Consument & Markt vorige maand lijkt de nekslag te zijn geweest. Naar aanleiding van klachten van klanten eiste de consumentenwaakhond dat het bedrijf zijn retourbeleid zou aanpassen, verbeteringen door zou voeren in bereikbaarheid van de klantenservice en de bestelde goederen op tijd zou leveren. 

Vordering

Het bankroet betekent slecht nieuws voor klanten die al wel hadden betaald voor een bestelling, maar deze nog niet geleverd hebben gekregen. Dat zal ook niet gebeuren. Zij kunnen nog wel een vordering indienen bij de curator, maar staan achter in de rij als het gaat om vergoedingen. De curator blijft komende weken onderzoeken of er nog een doorstart inzit. Daarvoor hebben zich volgens hem diverse andere partijen gemeld.

  1. Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’
    PREMIUM

    Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’

    De winkelleegstand neemt voor het eerst in jaren weer toe, terwijl de online verkoop juist tegen de klippen opgroeit. Om te overleven is het noodzakelijk dat niet alleen de ketens, maar ook zelfstandige winkeliers meeprofiteren van e-commerce. Maar hoe? De bedenkers van Winkelstraat.nl hebben het antwoord naar eigen zeggen gevonden. ,,De combinatie van de ervaring van de winkeliers met een online marktplaats voor exclusieve mode is een gouden formule.’’