Volledig scherm
PREMIUM
© Joost Hoving

‘Lieve klimaatscepticus, weet je 100 procent zeker dat je gelijk hebt?’

columnNeem plaats op de sofa van Irene van den Berg. Zij analyseert iedere week ons economisch gedrag.

Lieve klimaatscepticus, klimaattwijfelaar, klimaatontkenner of hoe je ook maar genoemd wil worden. Deze column is een bekentenis: ik vind het ontzettend lastig om met jou om te gaan. Ik geloof dat klimaatverandering een groot probleem is dat grotendeels veroorzaakt wordt door de mens. Niet omdat ik zelf verstand heb van de materie, maar omdat ik vertrouw op de ruime meerderheid van de klimaatwetenschappers die dat stelt. 

  1. TUI-topman: Vliegen te goedkoop? Tja, dat is marktwerking
    PREMIUM

    TUI-top­man: Vliegen te goedkoop? Tja, dat is marktwer­king

    Fritz Joussen (55) is de hoogste baas van TUI, de grootste reisorganisatie ter wereld. Onder zijn bewind transformeerde TUI zich van traditionele reisaanbieder die pakketreizen verkoopt, naar een bedrijf dat vooral zelf hotels, cruiseschepen en vliegtuigen heeft. Zo bood de onderneming tegenwicht aan de sterke opkomst van digitale reisplatforms als Booking.com. ,,We weten steeds beter wat onze klanten willen.’’
  2. Nieuwe prijzenoorlog in supermarktland?

    Nieuwe prijzenoor­log in supermarkt­land?

    Maken supermarkten zich op voor een nieuwe prijzenoorlog? Plus verlaagde onlangs de prijzen van groente en fruit structureel tot wel 30 procent. Daarnaast heeft Dirk van den Broek de aanval geopend op Albert Heijn. In een paginagrote advertentie in onder meer deze krant steekt Dirk de draak met AH door te melden dat het toch wel zonde is dat de Zaandamse grootgrutter is gestopt met het aanbieden van de zogeheten ‘goedkoopjes’. Voor echte goedkope boodschappen moet je volgens de Amsterdamse supermarktketen niet bij Albert Heijn zijn, maar bij Dirk.