Een miljoen kilo kalk strooien voor sterkere botten van de Edese koolmees

videoEDE - Een helikopter strooit sinds dinsdagochtend kalkgruis uit over de heide en het bos van de Zuid-Ginkel bij Ede. Het moet de verzuring van de grond een halt toeroepen.

5 reacties

  • Wim

    10 maanden geleden
    Bizarre actie om een volledig falend natuurbeleid te maskeren. Goed voor de hele korte termijn, maar voor de iets langere termijn is veel meer nodig: meer natuur, meer duurzame landbouw, minder gerommel met gifstoffen en minder verkeershinder.
  • Fred Schuit

    10 maanden geleden
    Natuur bestaat, door toedoen van de mens, niet echt meer. Alles wat nog enigszins op natuur lijkt is gecultiveerd. Als het ergens uit de hand dreigt te lopen en interventie helpt, dan lijkt me dat gerechtvaardigd.
  • nelb

    10 maanden geleden
    Zo belachelijk heb ik het nog niet meegemaakt...Die grond is van nature gewoon arm en droog, steek je energie in nuttigere zaken..
  • Geen

    10 maanden geleden
    En dat noemen ze natuur. Laat de natuur gewoon haar gang gaan dan heb je echte natuur. 
  • Aad

    10 maanden geleden
    Kost die kalk 1 euro per kilo? Dat is wel erg prijzig voor iets wat je gewoon kunt opscheppen.
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Ede

De Vallei