Naast het bezorgen van maaltijden houdt Daniël Vollenberg, Driver Captain bij Thuisbezorgd.nl, ook in de gaten of alle nieuwe regels door Eindhovense bezorgers in acht worden genomen.
Volledig scherm
Naast het bezorgen van maaltijden houdt Daniël Vollenberg, Driver Captain bij Thuisbezorgd.nl, ook in de gaten of alle nieuwe regels door Eindhovense bezorgers in acht worden genomen. © Sem Wijnhoven/DCI Media

Thuisbezorgd.nl: ‘Dezelfde service, maar op twee meter afstand’

BroodnodigEINDHOVEN - In deze coronacrisis zijn veel vakmensen onmisbaar. Zo ook Daniël Vollenberg, Driver Captain bij Thuisbezorgd.nl in Eindhoven.

Daniël Vollenberg bezorgt als Driver Captain niet alleen maaltijden bij hongerige Eindhovenaren, hij heeft ook andere taken. Zo is hij verantwoordelijk voor de begeleiding van ongeveer honderdzestig maaltijdbezorgers die voor Thuisbezorgd.nl in Eindhoven rondrijden. ,,Ten tijde van corona worden veel nieuwe regels ingevoerd, dus ik ben nu veel bezig met handhaving”, vertelt Vollenberg.

Niet meer kletsen

De nieuwe regels binnen het team van Thuisbezorgd.nl zorgen er volgens Vollenberg voor dat het werk van maaltijdbezorgers anders verloopt. Zo wordt tijdens het werk volop ingezet op hygiëne en sociale onthouding. ,,Het is de bedoeling dat men direct na binnenkomst de handen wast, meteen een bezorgtas en fiets pakt en vertrekt. Voor vertrek nog even kletsen met een collega zit er dus even niet meer in”, legt Vollenberg uit. ,,De naleving gaat gelukkig heel goed. Ik ben hartstikke trots op alle collega’s die volop inzet tonen en zich aan de regels houden.”

In restaurants waar Thuisbezorgd.nl mee samenwerkt worden ook strenge voorschriften nageleefd. Vollenberg vertelt dat er maximaal twee bezorgers tegelijk aanwezig mogen zijn in een restaurant om de maaltijd op te halen. ,,Komt er een derde bezorger binnen, dan wordt hij meteen naar buiten gestuurd.” Restaurantmedewerkers houden twee meter afstand van bezorgers en waar mogelijk zijn aparte ruimtes ingericht waar bezorgers even kunnen zitten terwijl zij wachten op de bestelling.

Twee meter afstand

Ook het contact met de klant verloopt anders. Waar de maaltijdbezorgers eerst direct de bestelling overhandigden, wordt de bestelling nu voor de deur afgeleverd. De bezorger zet zijn tas op de grond, legt de bestelling erbovenop en zet drie stappen achteruit. Pas als de voordeur gesloten is, nemen bezorgers hun uitrusting mee en vervolgen zij hun weg. ,,Eigenlijk leveren we nog steeds de vriendelijke service die men van ons gewend is, alleen dan op twee meter afstand”, aldus Vollenberg.

Quote

Je hebt als maaltijdbe­zor­ger de verantwoor­de­lijk­heid richting de samenle­ving om de voedselvei­lig­heid te waarborgen.

Daniël Vollenberg, Driver Captain bij Thuisbezorgd.nl in Eindhoven

Bezorgers moeten dus strenge protocollen naleven, maar Thuisbezorgd.nl zorgt er ook voor dat werknemers veilig kunnen werken. ,,Alle tassen en fietsen worden na elke dienst ontsmet, zodat iedereen met schone en veilige uitrusting op pad gaat. Collega’s dienen bij zeer milde klachten al thuis te blijven, zodat het risico op besmetting nihil is”, vertelt Vollenberg.

Vollenberg staat achter de maatregelen van zijn werkgever. ,,De hele corona-situatie is zo ernstig, ik denk dat de maatregelen eigenlijk niet streng genoeg kunnen. De aanpak binnen ons team zorgt er naar mijn mening wel voor dat vrijwel uitgesloten kan worden dat wij van Thuisbezorgd.nl in Eindhoven het virus verspreiden”, verzekert hij. ,,Je hebt als maaltijdbezorger toch de verantwoordelijkheid richting de samenleving om de voedselveiligheid te waarborgen. Dat legt nu wat extra druk op ons, maar die kunnen we vooralsnog gemakkelijk aan.