Bende van ‘El Professor’ laat ook van zich horen in Twente

videoCasa de Papel breekt deze zomer record na record. De Netflix-serie werd sinds de lancering van het nieuwste seizoen al door 34 miljoen huishoudens gezien. Opvallend: de bende van 'El Professor’ liet ook van zich horen in Twente.

De acteurs van Casa de Papel braken tijdens een commercial van het Twentse merk Kornuit in op de publieke omroep. Ze namen vervolgens de reclame over. De stunt was bedoeld als promotie voor seizoen 3 van de serie, die sinds vorige maand op Netflix staat.

PR-stunt

De reclame van Kornuit - een speciale lijn van het Twentse biermerk Grolsch - wordt na 8 seconden onderbroken. Een man in rood overall met Dali-masker verschijnt in beeld. Die heeft vervolgens een boodschap voor de kijkers: “Deze keer zullen we groot stelen.”

Best bekeken

Volledig scherm
Screenshot uit de Kornuit-reclame © screenshot

In Casa de Papel pleegt een negenkoppige Spaanse bende, onder leiding van ‘El Professor’, een grote overval op de Spaanse bank. Ze doen dat in rode overalls en met Dalí-maskers. De eerste twee seizoenen uit 2017 waren een groot succes. Het nieuwste seizoen is nu al de best bekeken niet-Engelstalige serie ooit op Netflix. 

Online wordt de onderbreking een een ‘briljante PR-stunt’ en gave actie’ genoemd. Grolsch werkt net als Netflix samen met het Amsterdamse reclamebureau Fitzroy. 

De serie deed meer van zich spreken, zo werd ook voormalig FC Twente-voetballer Luuk de Jong gestrikt voor een publiciteitsstunt.