Verstappen ziet zichzelf niet in IndyCar rijden: ‘Er zijn tal van voorbeelden waarbij dat niet goed afloopt’
Max Verstappen kijkt graag naar de Amerikaanse raceserie IndyCar, maar zelf op de ovals rijden ziet de Nederlandse coureur niet zitten.
,,De straatraces en de races op de wegcircuits zijn goed, maar nee, ik zou zelf geen grote fan zijn van het rijden op de ovals”, zegt Verstappen in de aanloop naar de Grote Prijs van de Verenigde Staten in de Formule 1. De leider in het WK-klassement werd enkele dagen voor de race in Austin (Texas) bij NBC Sports ondervraagd over de in Amerika populaire raceserie IndyCar, waar onder anderen de Nederlander Rinus ‘VeeKay’ van Kalmthout rijdt.
,,Ik houd ervan om naar te kijken. Natuurlijk is het wat anders dan Formule 1, maar ik vind het heel interessant om te volgen. Toch ben ik blij dat ik in de Formule 1 zit, want ik houd niet van de ovals”, aldus Verstappen.
,,Het risico van een grote crash is groot. Ik weet dat je in de Formule 1 ook risico’s loopt. Als je in de muur belandt met een snelheid van 320 kilometer, is dat niet fijn. Maar de risico’s in de IndyCar zijn groter, zeker als je iemand raakt en de vangrails in vliegt. Er zijn tal van voorbeelden waarbij dat niet goed afloopt. Ik heb veel respect voor de coureurs voor wat ze doen, maar ik ben blij met wat ik doe.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Teambaas Mattia Binotto na 28 seizoenen weg bij Formule 1-team van Ferrari
Mattia Binotto vertrekt na 28 seizoenen als teambaas van Ferrari. Dat heeft het Formule 1-team officieel bekendgemaakt. -
Is mijn voorschotbedrag wel of niet aangepast naar het prijsplafond?
De overheid heeft besloten consumenten op weg te helpen met de hoge energieprijzen. Begin dit jaar is daarom het prijsplafond ingegaan, waardoor je een maximaal tarief betaalt voor energie. Betekent dit dat het voorschotbedrag nu ook is aangepast? Twee experts leggen uit hoe het zit. -
Beter Eten
Maca-poeder zou wonderen doen in de slaapkamer, maar ‘sekskroket’ werkt misschien beter
In de rubriek Beter Eten schrijft gezondheidsjournalist Tijn Elferink over wat hem opvalt op het gebied van eten en drinken. Een Peruaans poedertje zou zorgen voor een boost van je libido. Waarom je een spannende avond toch beter met een sekskroket kunt beginnen. -
Max Verstappen, Sebastian Vettel en George Russell in de prijzen bij Autosport-gala
Max Verstappen is voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot coureur van het jaar. In een verkiezing van het gerenommeerde vakblad Autosport kreeg de Nederlandse wereldkampioen in de Formule 1 de meeste stemmen. Charles Leclerc, ook uit de Formule 1, eindigde als tweede. IndyCar-kampioen Will Power werd derde, Formule E-kampioen Stoffel Vandoorne vierde. -
Pietro Fittipaldi opnieuw reserverijder Formule 1-team Haas
Pietro Fittipaldi is ook dit jaar de reserverijder bij het Formule 1-team Haas. De 26-jarige kleinzoon van de Braziliaanse tweevoudig wereldkampioen Emerson Fittipaldi gaat al zijn vijfde jaar in bij de Amerikaanse renstal als testcoureur en stand-in voor de wedstrijdrijders.
-
PREMIUM1
Waarom het loont om toch even het eerste loonstrookje van 2023 te checken
Het eerste salaris van 2023 staat op je rekening. Waarschijnlijk zie je een hoger nettosalaris dan vorig jaar, want veel werkenden in loondienst gaan er dit jaar op vooruit. Maar dat is niet het enige wat dit jaar anders kan zijn. Experts leggen het uit. -
-
-
Grand Prix Zandvoort kreeg bijna 2 miljoen coronasubsidie
De Grand Prix van Zandvoort kreeg de afgelopen jaren voor bijna 1,8 miljoen euro aan coronasubsidie. Dat bevestigen cijfers op de website van de Europese Commissie aan het ANP na berichtgeving van RTL Nieuws. -
Podcast Formule 1 | ‘Na twee races dacht ik: ‘Dit wordt helemaal niets voor Max’
Een tweede wereldtitel voor Max Verstappen. Het verval van Ferrari. Het herstel van Mercedes. De ruzie tussen Hamilton en Verstappen en het zwarte boekje van coureurs. De toekomst van Perez. Budgetoverschrijding. Het Formule 1-seizoen stond bol van de momenten, dus er valt genoeg te bespreken.