Prijzen hetzelfde, maar verpakking is stiekem kleiner: ‘Klanten voelen zich bedonderd’

Met videoFabrikanten verkleinen stiekem hun verpakking om zo prijsverhogingen te maskeren. Krimpflatie is een oude truc die weer van stal gehaald wordt, vaak tot ergernis van de klanten. Merkendeskundige Kist waarschuwt: ,,Het is sluw en klanten voelen zich bedonderd.’’

2 reacties

  • Gerrit Louter

    2 maanden geleden
    Je word met de aankoop van veel artikelen bedonderd en opgelicht , de verpakking is vaak het zelfde als altijd , maar er zit vaak iets minder van het product in , of de verpakking is kleiner dan normaal...en uiteraard ook minder inhoud , maar de prijs is vaak het zelfde...of zelfs duurder.. nu is tegenwoordig vrijwel alles duurder , maar laten ze daar dan ook gewoon eerlijk in zijn , en het niet op slinkse wijze voor de consument verborgen of misleidend houden...
  • Willem Liebrand

    2 maanden geleden
    Klopt d