Een klant vult zijn mandje bij de Albert Heijn
Volledig scherm
Een klant vult zijn mandje bij de Albert Heijn © Hollandse Hoogte / ANP XTRA

Prijzen supermarkten fors hoger: Aldi in trek, A-merken uit de gratie

De prijzen van de dagelijkse boodschappen in de supermarkt zijn het laatste halfjaar ruim 11 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoekbureau GfK. Nederlanders kopen nu massaal huismerken en gaan vaker naar goedkopere supermarkten. De slager en de visboer zijn uit de gratie.

11 reacties

  • Johann Janssen

    4 maanden geleden
    wij werden al bedondert met de invoering van de euro ( dank hiervoor aan de VVD ) en dat gaat ongebreidelt verder.
  • Johann Janssen

    4 maanden geleden
    wij kopen en tanken al jaren in Duitsland omdat nederland onbetaalbaar is geworden na 15 jaar rutte regime.
  • Wim Baardse

    4 maanden geleden
    Nederland crisisland en wachttijden land wat een geleuter. Wij kijken al jaren naar koopjes voor aowers
  • Jo Heer de

    4 maanden geleden
    Ik koop m’n boodschappen aan de hand van de folders.Doe dit al jaren zo en weet niet beter.Vraag mezelf wel af ,komt soms alles wat de kopen uit de Oekraïne gezien en stijging van de prijzen!
  • Kenneth Tharmaratnam

    4 maanden geleden
    Het enige verschil bij mijn boodschappen is dat ik voor meer producten naar de Duitse supermarkt (vooral aanbiedingen van Rewe-Dortmund) ga. Dat scheelt nog altijd een heel stuk. Ik ben ook benieuwd hoe lang Jumbo die laagste prijs garantie nog volhoudt met daarbij in acht genomen dat die al niet geldt bij aanbiedingen. Moesten ze in het hele land rekening houden met Dirk en Nettorama was die waarschijnlijk al afgeschaft.