Herkenbaar beeld van de Zwarteweg door Milsbeek: met vrachtwagens.
Volledig scherm
PREMIUM
Herkenbaar beeld van de Zwarteweg door Milsbeek: met vrachtwagens. © Theo Peeters

Dit zijn de eerste contouren van een omstreden Verbindingsweg

MILSBEEK - Wie over twee jaar tussen Gennep en Groesbeek rijdt, doet dat bij voorkeur via de Verbindingsweg in Milsbeek. De omstreden weg begint nu serieus vorm te krijgen.

5 reacties

  • Erwin Damhuis

    2 maanden geleden
    De gemeente moet nu een door hen zelf gecreëerd probleem oplossen. Ze hadden de noodzaak om de weg aan te leggen tegen kunnen houden door Teunesen Zand en Grind geen vergunning te geven voor het stuk waar ze nu aan het ontzanden zijn. Daarmee hebben ze inwoners van Milsbeek belast met een stroom van vrachtverkeer en nu gaat een prachtig stuk buitengebied opgeofferd worden voor de nieuwe weg En het kost de gemeenschap handen vol geld. Met Teunesen hoef je geen medelijden te hebben. Quote 500...
  • Jeannette Verheul

    2 maanden geleden
    @Max, Niet alleen de kruising, wat dacht je van die 3000 op hoge snelheid over de rijksweg langs de woningen tot aan de CNC ? In Milsbeek zelf denderen de vrachtwagens met 50 km. p/uur, over de rijksweg ongeveer 90... De "weesjes" staan er namelijk niet om bekend rustig aan te doen.
  • Willem Dijkman

    3 maanden geleden
    Max ik wil u graag een duimpje omhoog geven ook al mag dat niet meer vanaf 2021.
  • Max Höppener

    3 maanden geleden
    In het artikel: "De gemeente gaat in gesprek met de bewoners van drie huizen (en een bedrijf) aan de Ringbaan om geluidwerende maatregelen te nemen"; Nu rijst de vraag wat er met de andere bewoners die direct betrokken zijn gebeurd (is)? Ca 16 woningen die binnen 500mtr van de toekomstige verbindingsweg liggen en direct betroffen zijn! Hoe had Gennep gedacht dat op te lossen? Of bestaan die woningen en hun bewoners simpelweg niet?
  • Max Höppener

    3 maanden geleden
    3000 vervoersbewegingen per etmaal, en dat op de kruising met de N271 ter hoogte van de CNC! Vroeger stonden daar verkeerslichten; zijn ooit weggehaald om bezuinigingsredenen. Daar gaan ongevallen gebeuren, en niet zulke kleine ook. hoe moet dit de verkeersveiligheid dienen?
  1. Boerenland of natuur? De gevolgen kunnen groot zijn voor de uitbreidingsplannen van deze haven

    Boerenland of natuur? De gevolgen kunnen groot zijn voor de uitbrei­dings­plan­nen van deze haven

    HEIJEN - De uitbreiding van de haven in Heijen kan nog wel eens een probleem worden, als het aan de Natuur en Milieufederatie Limburg (NMF) ligt. Dat heeft te maken met de grond die in beeld is om de haven uit te breiden. Die grond wordt door boeren gebruikt, terwijl het volgens NMF natuur is. NMF wil dat de gemeente Gennep optreedt. Als Gennep dat doet, kan dat belangrijke gevolgen hebben voor de uitbreidingsplannen.
  1. Jonathan loopt elke dag 14 kilometer voor de daklozen
    Play

    Jonathan loopt elke dag 14 kilometer voor de daklozen

  2. Verkeer in Arnhem vast door botsing tussen truck en auto
    Play

    Verkeer in Arnhem vast door botsing tussen truck en auto

Maasland