Volledig scherm
Bart Schouteten (bierbrouwer van d’Ooijevaer, inwoner van Gennep en vormgever bij Imagro) en wethouder Janine van Hulsteijn onthullen het nieuwe toeristische beeldmerk. Op de achtergrond zijn de illustraties van Karline Linsen zichtbaar. © Malou Slungers fotografie

Hiermee wil Gennep in de toekomst meer toeristen trekken

GENNEP - Met een nieuwe campagne wil Gennep meer toeristen lokken. Maandag werd een leegstaand winkelpand in het historische centrum bestickerd en werd alvast het logo van een nieuwe site gepresenteerd. 

Gennep heeft nu namelijk geen handige site voor toeristen, is het idee. Die van de gemeente zelf is nu vooral gericht op informatie over paspoorten en rijbewijzen. De nieuwe site voor toeristisch Gennep is nog niet klaar, die wordt in het najaar verwacht. Alleen de stijl is bekend.

In de nieuwe huisstijl werd maandagochtend wel alvast de etalage van de voormalige modewinkel E&M beplakt. Dat sluit mooi aan op de nieuwe centrumvisie, laat de gemeente in een persbericht weten. Gennep presenteerde vorige maand een plan om leegstand in het winkelcentrum tegen te gaan.

1 miljard euro

Het bevorderen van toerisme en recreatie in Gennep was jarenlang in handen van Leisure Port. Gennep, maar ook Mook, trok vorig jaar de stekker uit Leisure Port omdat die club de afgelopen jaren niet deed wat zij beloofde. 

Dezelfde betrokken gemeenten gaat het nu anders doen. Onder de naam Team Noord willen de gemeenten er met ondernemers voor zorgen dat toeristen in 2025 samen 1 miljard euro uitgeven in de regio. Nu is dat volgens Gennep ruim 800 miljoen.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Maasland