Volledig scherm
Logo Historisch Grave © Weijsters & Kooij

‘Huisstijl Historisch Grave is excellent’

GRAVE - De door Weijsters en Kooij vormgevers ontworpen huisstijl van Historisch Grave is beloond met de Award of Excellence van de Wolda. De World Wide Logo Design Award is een jaarlijkse wedstrijd voor logo’s en briefpapier. De wedstrijd werd voor de negende keer gehouden.

De Graafse huisstijl werd als excellent beoordeeld door een vakjury van deskundigen uit Brazilië,  Denemarken en Luxemburg.

Het in maart vorig jaar gepresenteerde logo wordt gebruikt om Grave naar buiten toe meer smoel te geven. ,,Met de duidelijk zichtbare ravelijnen verwijst het logo duidelijk naar Grave als vestingstad’’, was de uitleg van Karin Kooij van Weijsters en Kooij uit Grave, tijdens de presentatie. ,,Het is in diverse uitvoeringen te gebruiken op bierpullen, stropdassen en folders. Het is makkelijk van formaat en er is geen reden om het niet te gebruiken.’’

Stoer logo

De toenmalige wethouder Jeroen Joon destijds: ,,Ik vind het een stoer logo. Het straalt kracht uit. We kunnen natuurlijk niemand dwingen. Maar door het samen te gebruiken, straal je eenheid uit.’’ Het logo is ontworpen in blauw en rood, verwijzend naar de historische kleuren van de vestingstad. 

In de categorie identiteit was de Graafse huisstijl een van de acht ontwerpen die werden beoordeeld als excellent. De eerste prijs ging naar het bedrijf Fabriksparken uit Stockholm

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Maasland