Het imponerende scherm van de waterstofauto waarin ik vorig jaar meereed.
Volledig scherm
PREMIUM
Het imponerende scherm van de waterstofauto waarin ik vorig jaar meereed. © Leo van Raaij

Ben ik, als ‘lustverslaafde consument’, bereid in te leveren op luxe voor een betaalbare elektrische auto? Ik ga het uitvinden...

Terwijl verslaggever Leo van Raaij komend jaar gaat onderzoeken hoe schoon of vervuild Oost-Nederland is, tuft hij zelf in een ‘vieze’ diesel rond. Wat zijn de alternatieven als je geen Tesla kan kopen? Volg Leo’s zoektocht in onze column. 

1 reactie

  • beka

    2 jaar geleden
    helaas is ook de prijs van deze kleine elektrische auto'tjes voor de meeste gewone werkende mensen veel te duur om aan te schaffen. Er zijn maar weinig mensen die eventjes 30.000 euro voor een auto kunnen (of willen) uitgeven. Dus helaas: toch nog maar in de goedkopere variant blijven rijden, net als in het buitenland. Iets wat in 100 jaar is ontstaan kun je niet in 100 dagen veranderen.
  1. Milieucriminelen komen te makkelijk weg, zegt OM: ‘Voor grote bedrijven stelt duizenden euro's boete niks voor’
    PREMIUM

    Milieucri­mi­ne­len komen te makkelijk weg, zegt OM: ‘Voor grote bedrijven stelt duizenden euro's boete niks voor’

    Verdachten van ernstige incidenten met milieuverontreiniging komen nog te vaak weg met een lichte straf. Dat zegt landelijk coördinerend milieuofficier Rob de Rijck van het Functioneel Parket, een onderdeel van het Openbaar Ministerie. Volgens hem gebeurt het nog te vaak dat ‘straffen bij zware milieudelicten niet recht doen aan de ernst van de criminaliteit’.