Onze vieze diesels gaan nu massaal de grens over en dat kost de schatkist miljoenen: ‘I come to Holland wednesday!’

Het Schone OostenDEVENTER - Oude, vervuilende auto’s gaan massaal naar het buitenland, vooral Oost-Europa. Tweedehands diesels zijn in Nederland bijna niet meer te verkopen. De export kost de schatkist honderden miljoenen, blijkt uit onderzoek van deze krant.

42 reacties

  • LegendaryCarlos

    6 maanden geleden
    Als jij opzettelijk traag wilt doen: 365*1200 is nog steeds 438.000 km aan uitstoot.Maar laten we even eerlijk zijn; 100 dagen aan 1200km uitstoot is 120.000km aan uitstoot, is nog steeds meer dan 9 auto's aan uitstoot per jaar. Om nog maar even te vergeten dat jouw 4 uur worden gecompenseerd door hele hordes die de hele dag en avond stoken (12 tot 16 uur).En is ook leuk voor je buren met luchtwegproblemen  die om die tijd hun hond uitlaten. En gezien de pandemie zijn er veel meer patiënten bij gekomen dan er al waren...
  • Scherpschutter

    6 maanden geleden
    Bij elke verbranding komt CO2 en water vrij. Dus ja; CO2
  • Pietertje

    6 maanden geleden
    Precies Leen. Ander voorbeeld, Nederland móet en zál van het gas af (de “energietransitie” ) en België en Duitsland gaan massaal van de huisbrandolie af en áán het gas!! Waar zijn wij nou helemaal mee bezig!!
  • Pietertje

    6 maanden geleden
    Een diesel die CO2 uitstoot??
  • Testaap

    6 maanden geleden
    Door de BPM worden de topmodel auto's al snel veel te duur voor ons Hollanders. Maar juist de iets duurdere auto's zijn een stuk veiliger en gaan langer mee. Je kunt beter een iets grotere motor kopen die 2x zo lang mee gaat dan een goedkoop model wat snel slijt door overbelasting. De BPM zorgt er dus voor dat wij vaker nieuwe auto's moeten kopen omdat we de goede niet kunnen betalen.