Volledig scherm
PREMIUM
In Wijchen ontstond brand op een slaapkamer door een accu die vlam vatte tijdens het opladen. © Mike Hofman/Persbureau Heitink

Accu elektrische fiets vliegt te vaak in de fik

NIJMEGEN - Deze week was het weer raak. De accu van een elektrische fiets die op een slaapkamer in Wijchen aan de oplader lag vatte vlam. Resultaat: een hoop schade aan de woning en verwondingen aan de handen van de bewoner, die de accu met blote handen naar buiten gooide. 

Volgens de brandweer  gebeurt het minstens één keer per maand in onze regio, dat een dergelijke accu in brand vliegt.

,,Het probleem is bekend en in 2017 gebeurde het minder frequent’’, zegt een woordvoerster van de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (brandweer). 

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Live Voetbal

home logo ADO Den HaagADO
EINDE
2-0
RKC WaalwijkRKC
away logo
home logo AjaxAJA
EINDE
2-1
Sparta RotterdamSPA
away logo
home logo FC EmmenEMM
EINDE
1-0
Heracles AlmeloHER
away logo
home logo VVV-VenloVVV
EINDE
1-1
PSVPSV
away logo