Een bermmonument in Nijmegen voor een 20-jarige studente die omkwam bij ongeluk met een vuilniswagen.
Volledig scherm
PREMIUM
Een bermmonument in Nijmegen voor een 20-jarige studente die omkwam bij ongeluk met een vuilniswagen. © Paul Rapp

Antonia (20) werd aangereden door een vuilniswagen: deze fietsongevallen uit 2021 staan in ons geheugen gegrift

NIJMEGEN - Het aantal verkeersslachtoffers met zwaar letsel is de afgelopen tien jaar sterk toegenomen. Het zijn vooral om fietsers van 55 jaar of ouder die door een ongeval ernstig letsel oplopen.

4 reacties

  • Kees van Eijk

    3 maanden geleden
    Laten we eens beginnen met verkeersregels•. Eensluidende voorrang regel op rotondes dat scheelt al veel . Gewoon alle rotondes voorrang langzaam verkeer.
  • Remy Nieboer

    4 maanden geleden
    @inge zorg dan ook dat fieters bijgeschoold worden. Er zijn er genoeg die de regels aan hun laars lappen. Het is een en en zowel fietsers en automobilisten .
  • M. Lubbinge

    4 maanden geleden
    Het is tweeledig. Één, het wordt drukker op de weg, twee; automobilisten kennen geen geduld en door corona maatregelen zit Jan en Alleman tegenwoordig in de auto of op een e-bike, drie; ouderen die normaal gesproken niet meer kunnen fietsen kunnen dat nu wel, door over de weg te zwalken, niet aan de kant gaan, eerst een hand uitslaan om links af te slaan en dan pas kijken, doet als wielrenner pijn, en als je automobilist ben doet hen hun pijn. Zomaar oversteken vinden ze normaal, jij stopt wel..
  • Inge Sijtsma

    4 maanden geleden
    Mooie voorbeelden Gelderlander! De meeste voorbeelden die jullie noemen hebben totaal niets met het gebruik van een e-bike te maken! Ik denk eerder dat automobilisten bijgeschoold moeten worden om het inschatten van snelheden te leren. Ook hebben fietsers vaak voorrang terwijl de automobilist denkt dat hij dat heeft of de situatie totaal verkeerd inschat.