In de file op de A12 bij Westervoort.
Volledig scherm
PREMIUM
In de file op de A12 bij Westervoort. © Jan Ruland van den Brink

Chagrijn over vertraging A15-aanleg; Rijkswaterstaat vindt eerst verbreden van A12 nog steeds geen optie

DUIVEN - Wéér loopt de doortrekking van de A15 tussen Duiven en Bemmel vertraging op, nu de bouwers van de verlengde A15 voorlopig de werkzaamheden staken. Dat leidt tot groot chagrijn bij Liemerse ondernemers. ,,Het duurt ons echt veel te lang”, zegt Henk Dekker, voorzitter van ondernemersvereniging Lindus.

14 reacties

  • Johann Janssen

    2 maanden geleden
    @Kenneth van een aanleg destijds dat zou terecht zijn geweest alleen wij zaten toen en ook nu niet te wachten op een goederen spoorweg. ze hadden toen ook de rest vam de infra hier kunnen verbeteren nu wordt met lapwerk het spoor Arnhem/Winterswijk aangepakt.
  • Henk Jansen

    2 maanden geleden
    De huidige situatie vervuilt heel veel meer. Stilstaan, optrekken, stilstaan, omrijden, binnenwegen, etc. Een Auto die continu 100 rijdt vervuilt veel minder. waarschijnlijk is deze simpele gedachte te moelijk voor deze regering.
  • Andre Eggerding

    2 maanden geleden
    @ Els Weber,de regering werkt de file top tien weg. Dat geeft de meeste winst.
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @Johann Janssen: Men had gewoon in de jaren '70 zoals toen gepland de A15 moeten doortrekken tot aan Enschede. Men moest eens uitrekenen en weten hoeveel fileleed en milieubelasting dat in de afgelopen 40-50 gescheeld zou hebben. En had men meteen parallel een (goederen)spoortraject aangelegd hadden er ongetwijfeld nog eens miljarden bespaard kunnen worden bij de aanleg. Maar ja, in Den Haag is door de jaren heen het uitgeven van andermans geld tot kunst verheven, vooral bij Rijkswaterstaat.
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @Els Weber-van Dreuten; Gelukkig zijn er nu de eerste werkzaamheden gestart in Duitsland voor het Duitse deel van de Betuweroute en nog voor de grens in Duitsland of anders nabij Zevenaar had allang een huckepackstation gerealiseerd kunnen worden met verplicht gebruik bij bepaalde bestemmingen (Rijnmond/Randstad Zuid). Dan zou de Betuweroute ook eens eindelijk fatsoenlijk benut worden.