De kruising Rijkerswoerdsestraat en het RijnWaalpad (de snelfietsroute tussen Arnhem en Nijmegen) waar Deborah (inzet) werd aangereden.
Volledig scherm
PREMIUM
De kruising Rijkerswoerdsestraat en het RijnWaalpad (de snelfietsroute tussen Arnhem en Nijmegen) waar Deborah (inzet) werd aangereden. © Gerard Burgers/eigen foto

Deborah (34) vloog meters door de lucht op het RijnWaalpad: ‘Ik wil het laatste slachtoffer zijn’

Deborah (34) uit Arnhem werd vorig jaar na een aanrijding met een auto voor dood achtergelaten op de snelfietsroute RijnWaalpad. De verdachte automobilist hoort dinsdag welke straf hij van de rechter krijgt. ,,Er moet nu iets gebeuren. Ik wil het laatste slachtoffer zijn.’’

5 reacties

  • rob bernink

    1 maand geleden
    Wij hebben in Nijmegen ook zo'n dergelijke kruising gehad, Muntweg, en hebben er nog een op de Voorstadslaan. Verkeerstechnisch goed inrichten blijft bijna onmogelijk. Mijn suggestie is, maak van dit brede fioetspad een 'voorrangsweg' en breng 'haaietanden' aan op het wegdek, en zorg dat de automobilist geen obstakeles tegenkomen die het zicht belemmeren, waardoor de fietsers pas op een veel te laat moment gezien kunnen worden. Advies neem naar beide zijden 20 meter zicht. Kijk goed op de foto.
  • Gerrit Louter

    1 maand geleden
    Wat mij opvalt is....dat er regelmatig voor dergelijke delicten zulke lage onzinnige straffen worden opgelegd , is de rechterlijke macht aan het indutten...? is het besef dat een slachtoffer vaak zijn of haar leven en plannen drastisch moet herzien geen reden om dat ook van de dader eens flink aan te pakken..? blijkbaar niet...! die lopen vaak na een jaar weer vrolijk fluitend rond..! hoogste tijd dus dat er ook bij de rechterlijke macht eindelijk eens een nieuwe frisse wind gaat waaien.
  • Mike

    1 maand geleden
    Buiten het feit dat de straf voor zoiets veel te laag is kan in de toekomst veel van deze ellende worden voorkomen. Als politici die zulke fietskruisingen propageren eerst eens het boek "zo werkt aandacht" eens lezen zullen zulke fietskruisingen heel snel gaan verdwijnen. Alleen de eerste paar hoofdstukken zijn al genoeg. Na het lezen hiervan weet men waarom dergelijke kruisingen niet veilig zijn te maken. Als ontwerper zou ik weigeren zo'n kruising te maken. Ik heb dat boek namelijk gelezen.
  • Emiel Martens

    1 maand geleden
    Helaas hebben wij in Nederland te maken met een wetgeving waar ik zelf ook niet altijd even vrolijk van wordt, en die mij wel is uitgelegd waarom hij geen zwaardere straf kreeg. Jammer genoeg mis je de boodschap die Deborha aan slingert over dit geweldige gevaarlijke kruispunt, en wordt er nu wel eens iets aan gedaan dan alleen maar drempels die ook nog eens verwijderd worden. Hopelijk zal het jou zelf niet overkomen Koos wat zich daar die namiddag heeft afgespeeld.
  • Harry Nak

    1 maand geleden
    vast weer zo'n geitenwollen rechtertje. Mooi huisje, dik salaris en alles voor elkaar verder. En blijven geloven in de goedheid van de mens. De dader heeft hoogstwaarschijnlijk een zielige jeugd gehad, weinig scholing en nog iets van ADHD en PTTS oid en drugsgebruik. Hij moet zeker niet te zwaar gestraft worden. Ook als signaal naar andere wegmisbruikers. Zij moeten zeker niet te hard schrikken van de gevolgen want ze zouden van schrik eens minder risicovol gedrag gaan vertonen..toch