ANP /  ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP / ANP

Energiebedrijven platgebeld door klanten over nieuw ‘plafond’, Vattenfall vliegt tweehonderd extra medewerkers in

,,Wat ga ik betalen?” ,,Wat moet ik doen?” En: ,,Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor mij?” Energiebedrijven worden overspoeld met telefoontjes en appjes van hun klanten die willen weten wat het prijsplafond voor hen betekent. ,,Sorry, maar we weten het niet”, is het antwoord dat de klanten krijgen.

21 reacties

  • Greet Duchain-Krommenhoek

    2 maanden geleden
    Bij Eneco stroom normaal 0,40 en dal 0,34. Per 1/10/22 normaal 0,94 en dal 0,71. Resp. 135% en 198% verhoging. Gas nu 1,68, per 1/10/22 3,40. Dit is 192% verhoging. Maandelijks schatten zij een bedrag voor je verbruik in, waar ik elke maand onder blijf. SCHANDALIG deze verhoging!!
  • Marian Cornelussen

    2 maanden geleden
    Vattenfall heeft mij weken geleden al een brief gestuurd met daarin de verhoging per 1 oktober, en de verhoging van de terugleververgoeding van elektriciteit. Toen was er nog helemaal geen sprake van iets als een prijsplafond, de regering zei toen nog dat het niet kon. Dus dat Vattenfall anticipeert op deze vergoeding van het Rijk door de prijzen te verhogen lijkt mij wat voorbarig. Verder denk ik dat g/w/e, ov, en medische hulp niet aan marktwerking overgelaten mogen worden.
  • Heidi Daniels

    2 maanden geleden
    Dat de energiemaatschappijen de prijzen durven te verhogen per 1 oktober en dat dat kan en mag is schandalig. En hup weer de bevolking die de dupe is schande.
  • Hans Kuypers

    2 maanden geleden
    Fijn hé zo'n VVD liberalisering van de energiemarkt. Nu spreken alle klanten van Vattenfall de staatskas van Zweden, dat niet zo achterlijk was om de institutie van een basisbehoefte aan de markt over te laten. En voor de zekerheid heeft o.a. Vattenfall nog even de tarieven verhoogd en betalen wij als belastingbetalers de rekening vanwege het voorgestelde plafond aan de consumentenprijs en spekken we de Zweedse staatskas nog meer.
  • Pim Willemsen

    2 maanden geleden
    @Geert Loermans, klets niet, kreeg bijna hartaanval toen ik bericht van greenchoice kreeg: van 280 naar 570 euro. Bij vattenvall check gedaan: 670 euro voor hetzelfde. Krijg geen contact en we gaan verhuizen. Ik ga de incasso stoppen/stoneren, moet je eens zien hoe snel ze contact opnemen...