Foto ter illustratie. Het vakantiehuis op deze foto komt niet voor in het artikel.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. Het vakantiehuis op deze foto komt niet voor in het artikel. © ANP

Inspectie: vakantieparken overtreden regels voor schoonmakers

Op bijna geen enkel vakantiepark werken schoonmakers waarschijnlijk eerlijk volgens de regels. Dat concludeert de Inspectie SZW, voorheen de arbeidsinspectie, na controles op vijf parken, waaronder Hooge Veluwe in Arnhem.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  1. Jaap moest zijn nek breken om erachter te komen wat het leven echt de moeite waard maakt

    Jaap moest zijn nek breken om erachter te komen wat het leven echt de moeite waard maakt

    Ontevredenheid. Dat was het gevoel dat Jaap Bressers (37) overspoelde toen hij als 21-jarige jongen met een gebroken nek door zee dreef en terugkeek op zijn jonge leven. Hij belandde in een rolstoel en besloot nu écht iets van zijn leven te gaan maken. Sindsdien inspireert hij anderen om uitdagingen om te zetten in positiviteit. Als spreker op het podium, en sinds coronatijd op LinkedIn, waar zijn positieve berichten heel het internet overgaan.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    6

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.