Geen tankende automobilisten bij Shell Drieheuvelenweg ‘s-Heerenberg: alle auto's rijden er voorbij.
Volledig scherm
PREMIUM
Geen tankende automobilisten bij Shell Drieheuvelenweg ‘s-Heerenberg: alle auto's rijden er voorbij. © Jan Ruland van den Brink

Nederlandse tankstations richten zich noodgedwongen op de shop: ‘Sinds de Duitse verlaging is het tanken echt minimaal’

Een maand na de Duitse accijnsverlaging op benzine blijft de tankende automobilist nog weg bij de Nederlandse grenstankstations. Voor Wilco Strijbosch van de Shell in 's Heerenberg is het een bekend beeld. ,,De focus ligt al lang niet meer op het tanken.”

14 reacties

  • Edward Kingma

    1 maand geleden
    @Schoonderbeek: je betaalt nu €1.92,9 voor een liter E5 95 aan de Duitse kant. €0,25 per liter verschil. Op een tankbeurt van 50 liter merk je dat echt wel. Zelf tanken we E5 98... met twee auto's, scheelt €25 per week. Nu kan je tegenwoordig weinig met €100 (4 weken x €25), maar goed: hebben of niet hebben. Tel daarbij nog de €5 minder voor 1 fles Bacardi Carta Negra en €6 minder voor 1 fles Baileys. Zit je al op €144 per maand minder. In Nederland gaat van ons geen cent naar benzine en drank.
  • Marijke Stoffelen

    1 maand geleden
    Dinsdag bij de Jet in kleef geweest 1,88,9 gelijk naar de dierenarts daar nou daar kan Nederland niet tegen op
  • A Meenink

    1 maand geleden
    Bocholt vanmorgen 183.9 Bij ons in dorp 236.2 Kofferbak vol goedkope boodschappen, en voor 10,- Tagesplatte met uitschuifschnitzel. Weissenbiertje 2.80 Genoeg verdiend vandaag
  • Jan Nuvens

    1 maand geleden
    Bijna alle tankstations in de grensregio hebben jarenlang zwaar verdiend aan sigaretten, koffie en diesel waarvoor Duitsers in de rij stonden. Toen hoorde je niemand, hypocriet gedrag.
  • Anton van Driel

    1 maand geleden
    Marjan, fruitwinkel is leuk in de maanden mei t/m september en dan houdt t wel op. En wat gebeurd er de rest vh jaar mee? Den Haag zal hier wat mee moeten maar ja, inmiddels weten we al enige tijd dat het oplossend vermogen in Den Haag naar Nederlandse burgers en ondernemers, op een waakvlammetje staat, als dat t al is. Tanken doen mensen toch wel dus 'het milieu' is wederom een kulargument. Vele ondernemers aan de grens worden al vele jaren zwaar benadeeld door de almaar stijgende btw/accijns.