Op veel plekken in Gelderland was het gisteren erg druk, zoals bij de Zandenplas in Nunspeet.
Volledig scherm
PREMIUM
Op veel plekken in Gelderland was het gisteren erg druk, zoals bij de Zandenplas in Nunspeet. © Bram van de Biezen

Speciale ‘hittekaart’ moet deze zomer topdrukte voorkomen op Gelderse hotspots

Met een speciale ‘hittekaart’ brengt marketingorganisatie Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen de drukte in Gelderland in beeld. Het idee is dat dagjesmensen de massa mijden, als ze zien dat hun beoogde bestemming dieprood kleurt. ,,We schakelen hiervoor de hulp in van drukte-experts’’, zegt directeur Herre Dijkema. MarketingOost lanceert een soortgelijk systeem voor Overijssel. 

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.
  1. Famke Louise in voorjaar betaald door rijksoverheid voor coronacampagne: ‘Voortschrijdend inzicht’
    VIDEO

    Famke Louise in voorjaar betaald door rijksover­heid voor coronacam­pag­ne: ‘Voort­schrij­dend inzicht’

    Zangeres Famke Louise maakte eerder dit jaar nog deel uit van een betaalde campagne van de rijksoverheid. Nu heeft zij zich aangesloten bij #ikdoenietmeermee en keert ze zich juist tegen de coronaregels van het kabinet. ‘Voortschrijdend inzicht’, claimt de zangeres. Minister Hugo de Jonge vindt het vreemd dat zij sympathie heeft voor de oproep om de regels niet langer te volgen.