Campagne moet jongeren aan de mosselen krijgen

VideoIn de zomer probeerde het Visbureau millennials aan de haring te krijgen, nu is het Mosselbureau bezig met een campagne om dezelfde groep jonge consumenten aan de mossel te krijgen.

,,De mosseleter is op leeftijd'', zegt Tilly Sintnicolaas van het Mosselbureau. Dat bureau, dat mosselen in en buiten Nederland promoot, liet deze zomer onderzoeken wie in de supermarkt mosselen koopt. ,,Vijfenzestigplussers zijn oververtegenwoordigd'', weet Sintnicolaas. Er moet iets gedaan worden om te voorkomen dat de mosseleter - om het even heel sterk te stellen - uitsterft. 

Mosselen maken, da's easy peasy is daarom de boodschap die het Mosselbureau 25- tot 35-jarigen uitdraagt. Voor de campagne is ruim een ton uitgetrokken.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.