Ober blundert op rekening: ‘Voor het gezin met het afschrikwekkende kind’
Een jonge moeder is niet te spreken over een weinig subtiele opmerking die ze terugvond op de rekening na een bezoek aan haar favoriete café in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch. De boodschap op de kassabon was allerminst complimenteus.
Delen per e-mail
Kimberly Sze gaat met haar jonge gezin ‘bijna elk weekend’ langs bij Coffee Supreme in Christchurch. Maar afgelopen weekend hield ze aan het cafébezoek een wrange nasmaak over.
Tijdens de controle van de rekening merkte ze niet alleen dat er te veel was aangeslagen, maar ook dat er een gemene opmerking over haar dochtertje op stond. De kassabon behoorde toe aan het ‘gezin met het afschrikwekkende kind’, stond er. Er werd een etiket op haar dochtertje geplakt waar Kimberly als trouwe klant niet vrolijk van werd. Het gezin kreeg dus een kassabon inclusief belediging.
Beledigen
Hét signaal voor de verbolgen moeder van twee om uit te halen op sociale media. ,,Hey Coffee Supreme, jullie zouden beter het personeel wat beter opleiden”, schreef ze op Facebook.,,Ons beledigen en dan ook nog eens te veel rekenen, is echt een geweldige zet. Dit is het tegenovergestelde van gastvrijheid.”
,,We komen bijna elk weekend langs en mijn dochter is vriendelijk en beleefd. Bovendien laten we de tafel altijd netjes achter. Mijn dochter heeft in jullie zaak nog nooit voor problemen gezorgd. Bovendien zeggen de obers telkens hoe schattig en lief ze is. Dus wat heeft dit dan te betekenen?”
Het gezin heeft heel wat bijval gekregen van landgenoten die ook vinden dat zoiets niet door de beugel kan. Enkele reacties: ,,Ik wilde alleen maar zeggen dat het me zo spijt dat je dit moest meemaken. Dit soort gedrag is helemaal not done en wreed, ik hoop dat het onmiddellijk wordt aangepakt.” Of: ,,Ik vraag me af hoe vaak deze ober een klant heeft geschoffeerd met een gemene opmerking op de kassabon?”
Volgens Kimberly heeft de zaak een aantal trouwe klanten verloren sinds het vervelende voorval.
Excuses
Het management van Coffee Supreme heeft inmiddels contact opgenomen met de familie om excuses aan te bieden. Ondertussen heeft Kimberly al samengezeten met manager Tim Norris en zijn de verontschuldigingen aanvaard. De ober die verantwoordelijk is voor de gemene opmerking is voorlopig op non-actief gezet terwijl het incident verder wordt onderzocht. Het management zal ook zijn gedrag onder de loep nemen en bespreken.
,,Dit is echt beneden alle peil en het is iets wat we niet kunnen accepteren. We zullen er alles aan doen om dit recht te zetten”, zei de man tegen de Nieuw-Zeelandse krant New Zealand Herald. Het te veel betaalde bedrag wordt terugbetaald.
Dit restaurant in Brussel heeft muizen rondtrippelen:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Zo komt Heineken weer tot leven in Rotterdam
Veel mensen - ook toeristen - kennen Heineken vooral van de Experience in de hoofdstad. Terwijl de brouwerij Rotterdamse wortels heeft. Die krijgen nu een gezicht in het voormalige kantoor van de bierbrouwer in Crooswijk. Het museum (en vergadercentrum) krijgt naam Heineken's Beerlab. Het wordt de kroon op het werk van Stadsherstel Rotterdam, dat al 40 jaar vervallen gebouwen-met-een-verhaal opknapt en ze een publieke functie geeft. -
PREMIUM
Over de tong Smakelijke dumplings uit de magnetron, het kan wél
Chef-kok Nico Klaver van restaurant ’t Kalkoentje in Rhenen heeft niet stilgezeten tijdens de lockdown. Hij ontwikkelde ‘restauranteten’ voor de supermarkt. -
IJs- en Nutellawinkel gesloten na muizenfilmpje
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft ijs- en Nutellawinkel Ice Twice aan de Zeedijk in Amsterdam gesloten. Woensdag verschenen op Twitter beelden van een muis die zich tegoed deed aan een crêpe met chocoladesaus op het terras van de winkel. -
‘Bijna driekwart van de afvallers geeft supermarkt de schuld als het niet lukt’
Het nieuwe jaar is van start gegaan en 25 procent van de Nederlanders geeft aan coronakilo's met zich mee te dragen. Genoeg reden om weer te starten met een gezonde levensstijl. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat dit echter lastig kan zijn door alle ongezonde verleidingen en onduidelijke etiketten in de supermarkt. -
Koken & eten Dit woord moet in de ban, want het maakt iets liefs en zachts van dierenleed
Het woord kraambox is de winnaar van de eerste eufemismeverkiezing van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. Met 45 procent van de stemmen heeft dit woord gewonnen. ,,Kraambox klinkt als een positieve, fijne term waarbij je denkt aan de kraamtijd van een pasgeboren baby. Het woord klinkt veilig en zacht”, zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. ,,In werkelijkheid is het een stalen kooi met een harde vloer waarin het moedervarken gemiddeld vier weken vastzit.”
-
PREMIUM
FIT Challenge: dag 6
De bekende Vlaamse kookboekschrijfster Pascale Naessens daagt lezers van deze site in het nieuwe jaar uit om tien dagen mee te doen met haar voedingsschema. De basis: geen snelle koolhydraten, wel rijke producten en écht eten. -
Boodschappenlijst Challenge Pascale dag 6 tot en met 10
De bekende Vlaamse kookboekschrijfster Pascale Naessens daagt lezers van deze site in het nieuwe jaar uit om tien dagen mee te doen met haar voedingsschema. De basis: geen snelle koolhydraten, wel rijke producten en écht eten. Hieronder vind je de tweede boodschappenlijst. -
Muizen gespot in bekend Vlaams spareribrestaurant
Een voorbijganger spotte eerder deze week muizen in een populair spareribrestaurant in Brussel. Het is niet de eerste keer dat het restaurant in het nieuws komt door hygiëneproblemen.