Zelf bepalen hoe duur je eten is en waar het vandaan komt, dat is het idee achter Onze Markt

VIDEOBaas worden over je eigen voedsel. Dat is het idee achter de consumentenbeweging die vier jaar geleden in Frankrijk begon met het verkopen van melk onder het eigen label C’est qui le patron, oftewel ‘Wie is de baas’. Inmiddels verkopen bijna alle Franse supermarkten dertig C’est qui le patron-producten zoals groenten, zuivel en bier. Onder de naam ‘Onze Markt’ begint de beweging nu ook in Nederland. 

  1. Boer Matthijs wil de witte motor weer sexy maken: ‘Dit is de ‘single malt’ onder de melk’
    PREMIUM

    Boer Matthijs wil de witte motor weer sexy maken: ‘Dit is de ‘single malt’ onder de melk’

    Hij werd voor gek verklaard, stuitte op onbegrip van boeren en de banken stonden nou niet meteen te trappelen. Toch liggen anderhalf jaar na de lancering van ElkeMelk de schappen van Albert Heijn dagelijks vol met flessen van Metha 101, Geertje 72 en van zo’n 100 andere koeien uit zijn stal in Molenaarsgraaf. En het buitenland lonkt. ,,Melk moet weer sexy worden’’, zegt ondernemer Matthijs Baan (40).
  1. Recept van de Dag: Hasselback patatas bravas met kabeljauw
    Play

    Recept van de Dag: Hasselback patatas bravas met kabeljauw

  2. Recept van de Dag: Fried chicken en coleslaw
    Play

    Recept van de Dag: Fried chicken en coleslaw