Volledig scherm
PREMIUM
Het centrum van Huissen. ,,Muziek kan een enorm effect hebben.” © Erik van 't Hullenaar

Muziek in winkelgebied kan klanten trekken, maar óók verjagen

HUISSEN - Het hart van Huissen moet een aantrekkelijker winkelgebied worden en muziek op straat moet daar aan bijdragen. Het is een van de ideeën waarmee winkeliers klanten willen trekken én behouden door ‘meer beleving’ te bieden.

Quote

Gewoon een paar speakers ophangen en muziek aanzetten is te simpel gedacht

Anna Casemier, Neuromarketingbureau Consumatics

Muziek kan klanten ertoe bewegen tot 15 procent langer in een winkel te blijven, en in die tijd kopen ze soms wel 33 procent meer dan zonder muziek, weet Anna Casemier van neuromarketingbureau Consumatics in Almere: ,,Muziek kan een enorm effect hebben.”

Er is echter een maar: op winkelniveau is wel duidelijk wat werkt en wat niet. Klanten van een slijterij waar klassiek klinkt, kopen duurdere wijnen dan wanneer ze er popmuziek horen. In een kledingboetiek met een jonge doelgroep werkt catchy pop juist weer veel beter.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Betuwe