Harry Dillerop, gepensioneerde verkeersdeskundige bij de politie geeft zijn mening over de Maas en Waalweg. Hier op een viaduct op West Maas en Waals grondgebied. Daar zou de weg wat hem betreft een autoweg met 100 kilometer per uur kunnen worden.
Volledig scherm
PREMIUM
Harry Dillerop, gepensioneerde verkeersdeskundige bij de politie geeft zijn mening over de Maas en Waalweg. Hier op een viaduct op West Maas en Waals grondgebied. Daar zou de weg wat hem betreft een autoweg met 100 kilometer per uur kunnen worden. © Eveline van Elk

‘Een extra rijstrook op de Maas en Waalweg is een goed idee, het geeft grote veiligheidswinst’

Maas en WaalwegDe Maas en Waalweg gaat op de schop. De provincie maakt plannen voor gedeeltelijke verbreding van de N322 en een veiligere uitrit bij het tankstation bij Afferden. De Gelderlander beantwoordt in een serie verhalen een aantal vragen. Vandaag de vraag: hoe verkeersonveilig is de weg?

5 reacties

  • F.L. Walraven

    1 maand geleden
    Iedere verbetering in de doorstroming trekt alleen maar meer verkeer aan. Omdat het sneller en een paar km korter is dan via knooppunt Valburg.
  • Carel van ‘t Zand

    1 maand geleden
    Tegen asociaal en roekeloos rijgedrag is niets opgewassen. Zet maar eens een tijdje een paar camera’s langs die weg en pak ze keihard aan.
  • janv meulen

    1 maand geleden
    Laten zo het nu is , meer rijstroken is meer verkeer ! Zo kun je wel iedere weg gaan verbreden . Als we naar minder CO2 uitstoot willen moeten we dit nooit gaan doen , als er 4 rijstroken waren moeten het er 6 worden !!
  • Peter Galen

    1 maand geleden
    Gewoon een strook erbij en alles is opgelost dat gelul over groen
  • Patricia Erp

    1 maand geleden
    Extra asfalt trekt alleen maar meer verkeer aan. Laat Maas en Waal zoals het is: een prachtig gebied.

Maas en Waal