Op de Maas en Waalweg stond voor corona dagelijks een file richting Nijmegen.
Volledig scherm
PREMIUM
Op de Maas en Waalweg stond voor corona dagelijks een file richting Nijmegen. © Eveline van Elk

Komen de files op de Maas en Waalweg terug? ‘We blijven niet massaal thuiswerken’

De Maas en Waalweg gaat op de schop. De provincie maakt plannen voor gedeeltelijke verbreding van de N322 en een veiligere uitrit bij het tankstation. De Gelderlander beantwoordt een aantal vragen. Deze keer: keren de files wel terug na corona?

4 reacties

  • janv meulen

    2 jaar geleden
    Rijkswaterstaat zal wel veel vrienden hebben die in de wegenbouw zitten die ze dan ook rijkelijk van werk voorziet !! Niets aan de weg veranderen , dan zoeken de gebruikers wel zelf een oplossing om minder in de file te staan !! Ze is pas nog nog helemaal opnieuw geasfalteerd !!!
  • P.G. van van Toor

    2 jaar geleden
    Geen derde baan, maar inrichten als 80 km weg. Een paar rotondes erbij en je bent het zg. sluipverkeer ook kwijt. Dan voldoet de weg ook aan de doelstelling waarvoor zo lang geijverd is: Een goede ontsluiting voor het land van Maas en Waal. Bovendien lukt 100 km meestal toch al niet, want vrachtwagens rijden maar 80 a 90 km. Probleem opgelost.
  • Roland Laurant

    2 jaar geleden
    Als weginspecteur kan ik melden dat die 10-15 minuten vertraging nooit voorkomt. Bij Druten valt het mee met de vertraging, bij de toerist Deest zorgt invoegend verkeer inderdaad vaak voor vertraging. Afgezet tegen het grote aantal voertuigen wat dagelijks gebruik maakt van de N322 valt het mee met het aantal ongevallen. Gaat het mis dan is het vaak een heftig ongeval, verkeer wat met 100km/h frontaal tegen elkaar botst is altijd ernstig. Vergeleken met de V.Heemstraweg is de N322 veilig.
  • Theo Arrèl

    2 jaar geleden
    Die 10-15 minuten vertraging is overdreven. Ik reed er, voor corona, dagelijks tussen 8.00 en 8.30 uur, en de vertraging was hooguit een minuut of 3. Als de weg 80 km/h zou worden ben je ook ongeveer zoveel tijd extra kwijt en rijdt het een stuk rustiger want minder A15-vermijders. Wat mij betreft 2 banen, een flinke middenberm met struiken en 80 km/h. Dat is fijner voor Maas en Waal.