Rijkswaterstaat besloot tijdens de reparatie van de stuw een dam te leggen om het waterpeil van de Maas weer goed te krijgen.
Volledig scherm
Rijkswaterstaat besloot tijdens de reparatie van de stuw een dam te leggen om het waterpeil van de Maas weer goed te krijgen. © Ed van Alem

De stuw bij Grave is hersteld, maar voor de gedupeerden is het nog niet voorbij

GRAVE - Sluismeester John Robben heeft dienst die avond. Hij hoort een harde knal, maar heeft geen idee wat er gebeurt. En het is pikkedonker en zeer mistig, die donderdag 29 december 2016, iets na half acht 's avonds.  

5 reacties

  • Erwin

    4 jaar geleden
    Omdat hij 5 uur eerder niet kon lopen volgens mij,heel de bemanning was stomdronken,vertelde mij een opvarande daags erna,ze zijn na het ongeval 5 uur lang aan boord moeten blijven omdat ze allemaal stomdronken waren!
  • KERKHOFF

    4 jaar geleden
    sluismeester heeft niets in de gaten? Wordt het vaarwater boven de sluis dan niet met radar uitgelezen? Behoord de sluismeester niet bij regelmaat dit radar uit te lezen c.q. te volgen? Raar verhaal in mijn beleving. Betreffende de schade in mijn beleving dient benadeelde zijn eigen verzekering aan te spreken. Het veroorzaakte schip kan in mijn beleving niet voor een hoger bedrag aangesproken worden als dat de eigenaar aan het (vaar-) water heeft toevertrouwd. Schuld door schipper zal naar alle waarschijnlijkheid daar geen veranderingen in kunnen brengen. Bij wetboek vastgelegd!
  • KERKHOFF

    4 jaar geleden
    5 uren na het ongeval kan menige liter naar binnen gewerkt zijn. Zegt in mijn beleving niets van gebruik voor het ongeval!!! Wil men kunnen spreken van "drank gebruik" dan dient men gelijk na het ongeval een meting te verrichten.
  • Nico Steentjes

    4 jaar geleden
    Rijkswaterstaat aansprakelijk stellen is weer erg makkelijk. Laat de staat (iedereen dus) maar weer opdraaien voor wat uiteindelijk een bedrijfsrisico is. So what dat het bootje niet varen kan. Als de snelweg geblokkeerd is door een defecte vrachtwagen, is de staat toch ook niet aansprakelijk. En kom met overmacht, wat dat is onzin. Bv die 50 euro per container per dag... die heb je toch zelf afgesproken....
  • Erwin

    4 jaar geleden
    100% procent zeker dat die kapitein veels te veel gedronken had,5 uur later kwam hij pas van boord,toen rook je de alcohol nog!!
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    6

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Maasland