Vincent van der Vinne, mobiliteitshistoricus, in zijn klassieke Delahaye uit 1947. ,,Het is geen leuk verhaal, maar we moeten terug naar minder mobiliteit."
Volledig scherm
PREMIUM
Vincent van der Vinne, mobiliteitshistoricus, in zijn klassieke Delahaye uit 1947. ,,Het is geen leuk verhaal, maar we moeten terug naar minder mobiliteit." © Theo Peeters

Iedereen een elektrische auto, dat wordt lastig, verwacht mobiliteitshistoricus Vincent van der Vinne

het gesprekDe auto heeft ons veel vrijheid gebracht, maar we kunnen vanwege het klimaatprobleem niet op dezelfde voet doorgaan, zegt mobiliteitshistoricus Vincent van der Vinne uit Gassel, vlak onder Nijmegen. Hij schreef een vuistdik historisch overzicht van de auto in Nederland. En kijkt daarbij ook vooruit: hoe nu verder?

11 reacties

  • Johann Janssen

    6 maanden geleden
    @M v.d. Boom Het zijn meestal de laaggeschoolden. Hoezo zouden zij dit niet kunnen er zijn massa's laaggeschoolden die een vorstelijk inkomen hebben.
  • Jan Schamp

    6 maanden geleden
    @Gijs Eeps, waterstof is ook niet de oplossing volgens bovenstaand artikel. Daar heb je ook veel electriciteit voor nodig.
  • Mies Bauwvrauw

    6 maanden geleden
    Dat er een milieuprobleem is moge duidelijk zijn. Dat enkel de burger hiermee opgezadeld wordt om het op te lossen en er onzinnige oplossingen bedacht worden zoals windmolens en electrische auto's, dat stoort mij enorm.
  • R. Boom

    6 maanden geleden
    Het zijn meestal de laaggeschoolden of de superrijken die in de duurste auto's rijden. De middeninkomens worden al jarenlans een poot uitgedraaid.
  • Johann Janssen

    6 maanden geleden
    het wordt in dit land een grote puinhooop veroorzaakt door een stelletje milieufreaks. hun doelstellingen zijn totaal niet haalbaar en zetten in dit kleine landje geen zoden aan de dijk. ze schepen de volgende generaties op met een gigantische staatsschuld.

Maasland