Volledig scherm
Ramon Ligthart met zijn spraakmakende worstenbroodjes voor de Millse molen. © Ed van Alem

'Van kop tot kont, worst in de mond' van Millse molen slechtste slogan van 2017?

MILL/ GRAVE - Deze zaterdagavond weet heel Nederland of de allerslechtste slogan van 2017 uit Mill komt. 'Van kop tot kont, worst in de mond' van de Millse molen De Korenbloem is na een internetstemming doorgedrongen tot de top-drie. 

In het tv-programma De Avond van Taal (NPO2, 20.25 uur) wordt bekendgemaakt wie dit jaar de Blauwe Tegel krijgt, een bordje met de winnende spreuk.  

De bedenkers hebben de voorbije weken, na de voordracht door derden, over aandacht niet te klagen gehad. ,,Al is dat nog niet te merken aan de verkoop van onze zelfgemaakte worstenbroodjes’’, zegt Ramon Ligthart, kok van beroep. Hij en zijn vriendin Tineke de Wit wonen in de molen van Mill en runnen in Grave steakhouse Don Kiesjot. 

Melige bui

De nu al spraakmakende slogan zag het licht op een avondje met vrienden. ,,Zoals dat gaat, ontstaat zoiets in een melige bui. Het is ook een beetje schuin’’, geeft Ligthart toe. Toen een klant 'Van kop tot kont...' op sociale media deelde, ging het snel. ,,Slecht of goed is een kwestie van smaak. Wij vinden het een goede slogan.’’ 

Slappe dingen

Met de verkoop van worstenbroodjes wil Ligthart extra inkomsten genereren voor de molenstichting die enkele jaren geleden De Korenbloem nieuw leven inblies. De Millenaar vindt worstenbroodjes in supers maar 'van die slappe dingen, met te weinig worst'. In onder anderen gepensioneerd bakker André Leurs uit Grave vond hij een medestander. Ligthart: ,,In de eerste paar happen eet je vaak alleen maar brood. Hoogste tijd dus voor een echt goed gevuld worstenbroodje.’’

Volledig scherm
De slogan. © De Korenbloem
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Maasland