Wensstichting voor zieke kinderen verliest twee vrijwilligers na ongeluk met Porsches: ‘Gitzwarte dag’


Het fatale ongeluk in Duitsland met twee Porsches heeft de stichting ‘Dag met een lach’ uit Amersfoort hard geraakt. Twee van de vier omgekomen slachtoffers zetten zich al jaren belangeloos in om zieke kinderen de dag van hun leven te bezorgen. Het gaat om een man uit Nieuwegein en een man uit Voorhout.

8 reacties

  • Ceciel Buijser

    2 maanden geleden
    Het is heel erg triest dat dit gebeurd is. Maar het geeft ook aan dat je moet anticiperen op de weersomstandigheden. Zeker in Duitsland, waar veel op beton wordt gereden en het water op de weg blijft liggen. Met een beetje pech moet je door het watergordijn rijden dat je voorganger voor je achterlaat, je ziet helemaal niks. Dan is het verstandig om rustig te rijden. Veel Nederlanders hebben daar moeite mee, zeker op plaatsen waar je mag plankgassen (en dat is geen victimblaming maar een feit).
  • Frank Beijen

    2 maanden geleden
    ZOAB wordt in Duitsland niet gebruikt omdat het meer onderhoud nodig heeft, zeker bij strengere winters vriest het eerder kapot. Daarnaast was het in Duitsland altijd bij wet verboden om gepland aan de weg te werken buiten 'kantoortijden', dus dan moet je elke paar jaar de toplaag vernieuwen overdag. Met de nodige files en kosten.
  • Frank Beijen

    2 maanden geleden
    van de Kamp: enige ervaring met snelle sportauto's? O.a. Porsches hebben hier veel sneller last van dan een andere auto. De auto's zijn nl. licht van gewicht, maar hebben wel hele brede banden (vooral achter) om al het vermogen op de weg te krijgen. Daardoor ontstaat eerder aquaplaning. Waar een normale auto bij 100 km/h niks merkt, kan dat bij een Porsche al teveel zijn. En ja in Duitsland heb je eerder water op de weg staan dan in NL, door ons ZOAB.
  • Japie Lamers

    2 maanden geleden
    Een triest samenloop van omstandigheden. Nabestaande gecondoleerd met dit verlies.
  • E.G.C. van de Kamp

    2 maanden geleden
    @Bert Vogels, indien men de snelheid matige is er geen kans op aquaplaning. Je gaat Aquaplannen door te hoge snelheid op te nat wegdek. Maar dat zegt niets over de werkelijke snelheid. Het kan bij 80 km maar ook bij 160... de situatie bepaald wat te hard rijden is. Je moet altijd achter de vangrail gaan staan in geval van pech. Zeker als de weg er onveilig is, want dat blijkt uit het feit dat de eerste de controle verloor. Dus nee niet kortzichtig maar weloverwogen commentaar.