Langs de Heumensebaan en Ringbaan in Molenhoek (foto) en de Groesbeekseweg in Mook komen vast enige verkeersmaatregelen, over grotere oplossingen komen gesprekken in de regio.
Volledig scherm
PREMIUM
Langs de Heumensebaan en Ringbaan in Molenhoek (foto) en de Groesbeekseweg in Mook komen vast enige verkeersmaatregelen, over grotere oplossingen komen gesprekken in de regio. © Theo Peeters

Verkeersoverlast Mook en Molenhoek: nu vast borden, dan gesprek met regio - voorstel om van Spoorzone meteen natuurgebied te maken gaat niet door

Om de ergste verkeersoverlast in Mook en Molenhoek vast iets te verzachten, komen er op korte termijn enkele maatregelen, zoals wegmarkeringen en snelheidsdisplays. Grote, structurele oplossingen volgen later in overleg met gemeenten en provincie.

7 reacties

  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @Bep van Klaveren: Ook als de spoorlijn dwars door het centrum van Mook zou gaan, wordt die nog steeds even zo goed gebruikt. En ook nu gaat die vlak langs een woonwijk. En de spoorlijn vanuit Kleve, Kranenburg en Groesbeek heb je bij station Heijendaal zo weer op de spoorlijn Mook/Molenhoek-Nijmegen aangesloten. En waarom zou een spoorlijn ineens nutteloos zijn omdat je wellicht op het begin/eindpunt op hetzelfde perron moet overstappen? Dan kunnen we het halve spoorwegnet wel opdoeken.
  • Bep van Klaveren

    2 maanden geleden
    Dat Groesbeek met een spoorlijn goed ontsloten is, is natuurlijk niet waar. Die lijn gaat dan niet verder dan Heijendaal en daar heb je helemaal niks aan. Ook gaat de vergelijking met Mook compleet mank, omdat daar de trein niet midden door het centrum komt, maar er langs gaat. Dat is nogal een verschil.
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @Paul Jacobs: je haalt me de woorden uit de mond. Elders in NL met grensoverschrijdend treinvervoer zien we hoe succesvol het is, zoals bij Oldenzaal-Bielefeld, Enschede-Münster/Dortmund, Arnhem-Zevenaar-Düsseldorf, Venlo-Kaldenkirchen, Heerlen-Aachen enz. En kijk naar het succes van station Mook-Molenhoek. Blijft dan nog wel enig probleem met vrachtvervoer over. En een lightrail van vandaag is totaal niet meer te vergelijken met zware diesellocs van BR 218 met losse grijze Silberlinge rijtuigen
  • Paul Jacobs

    2 maanden geleden
    @Kenneth Tharmaratnam: Als groesbeek een fatsoenlijke, én duurzame, ontsluiting wil, moet het eens ophouden zich tegen de heropening van de spoorlijn te verzetten. Daarmee zijn ze uitstekend ontsloten naar Nederland, zowel als naar Duitsland.
  • P. Giesberts

    2 maanden geleden
    Allereerst dus weggegooid geld, dat onderzoek van Sweco! We zijn niet onverdeeld gelukkig.....! En toch wel ironisch dat de VVD, zoals beloofd, wel de bestemming natuurgebied wil bij de Spoorzone en Groen Links het gaat uitstellen!