Een Nijmeegse fietsenstalling.
Volledig scherm
PREMIUM
Een Nijmeegse fietsenstalling. © Gerard Verschooten

Binnenstadondernemers: stop aanleg van 1.000 fietsparkeerplekken in Kelfkensbosgarage

NIJMEGEN - De bouw van een speciale fietsverdieping in garage Kelfkensbos moet stoppen. Anders verdwijnen té veel autoparkeerplaatsen uit het centrum. Dat vinden Nijmeegse binnenstadondernemers. Toch start de aanleg van minstens 1.000 fietsparkeerplekken als het aan de gemeente ligt nog dit jaar. Wat is er aan de hand? 

9 reacties

  • H.E.M. Arts

    2 maanden geleden
    In de wandelgangen hoor ik dat de binnenstadondernemers parkeergarage Mariënburg gesloten willen hebben. Er zijn ontwikkelingsplannen gaande m.b.t. omgeving parkeerdak Molenpoort. In hoeverre spelen de "opheffing" van voornoemde parkeervoorzieningen mee in het ontstaan van een eventueel tekort aan parkeerplaatsen voor auto's in Nijmegen-Centrum?
  • Hannie Thonsen

    2 maanden geleden
    Misschien moeten de winkeliers en hun personeel hun eigen parkeervergunningen inleveren en zelf wat buiten de stad parkeren, met de fiets, of ov komen. Daarmee komen hun parkeerplaatsen vrij voor het winkelende publiek.
  • Henk van Tilburg

    2 maanden geleden
    Weten die binnenstadondernemers wel met welk vervoer hun klanten naar hun onderneming komen?
  • Pim Pandoer

    2 maanden geleden
    door 92 auto's minder zijn er wel ongeveer 1000 potentiële klanten voor de ondernemers....ik zie het probleem niet...je trekt zo toch meer mensen naar de binnenstad..
  • H.E.M. Arts

    2 maanden geleden
    1200 Fietsers, die met de fiets naar Nijmegen-Centrum komen, zouden wel eens meer in de stad kunnen besteden dan 92 personen, die per auto komen. Het pleintje bovenop de Eiermarktgarage is geen alternatief voor een fietsenstalling. T.b.v. ondernemers in het Centrum moeten de bewoners alhier al meer dan genoeg overlast dulden. Ik vind dat je de Benedenstad niet mag opzadelen met verkeer t.b.v. het verder te ontwikkelen Valkhofkwartier. Parkeergarage Kelfkensbos is hiervoor de locatie.
  1. Hylke en zijn ijslander zorgen voor elkaar: ‘Fáfnir heeft me op energetisch niveau enorm ondersteund’
    Mijn Hobby

    Hylke en zijn ijslander zorgen voor elkaar: ‘Fáfnir heeft me op energe­tisch niveau enorm onder­steund’

    Hij kreeg een proefrijles op een IJslander cadeau en vond het prachtig. Hylke Wiersma (55) uit Millingen aan de Rijn wilde meteen meer. Hij ging op les en kocht in 2007 zijn eerste hengst Fáfnir. „IJslanders zijn klein”, legt Wiersma uit. „Maar als je erop zit, heb je niet het idee dat je op een te klein paard zit. Er zit enorm veel power in die dieren. Ze hebben korte benen, omdat ze dan beter door het ruwe IJslandse landschap kunnen rennen, want hoe langer de benen, des te kwetsbaarder bij hoge snelheid.”

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.