Cafetaria’s en snackbars dreigen te bezwijken onder de hoge kosten die ze moeten afdragen aan bestelplatform Thuisbezorgd.
Volledig scherm
PREMIUM
Cafetaria’s en snackbars dreigen te bezwijken onder de hoge kosten die ze moeten afdragen aan bestelplatform Thuisbezorgd. © Edo Draaijer

Cafetaria’s in de houdgreep door Thuisbezorgd:
‘We moeten er allemaal mee stoppen’

NIJMEGEN - Torenhoge kosten van bestelplatform Thuisbezorgd brengen cafetaria’s in deze regio in de problemen. Velen kunnen echter ook niet zonder de grootste bestelservice van Nederland. De wurggreep wordt Karim Rahimi van Cicek Weezenhof  uit Nijmegen te veel. Hij verkoopt zijn snackbar en werkt nu bij Heinz.

45 reacties

  • Yzord Magdalena

    6 dagen geleden
    Gewoon bestellen bij de snackbar en ff zelf ophalen. Scheelt wachten en is voor beide goed om weer onder de mensen te zijn.
  • H.E.M. Arts

    6 dagen geleden
    Gisteren las ik een artikel dat een bezorger 11 euro's verdiende. Er stond echter niet bij of dit incl. of excl. sociale lasten was. Indien je buiten de stad woont, dan heeft een bezorger toch gauw 20 minuten nodig voor de bezorging. Dat is dan 3,67 euro's aan bezorgkosten. Het verschil aan berekende bezorgkosten van 2 euro's en werkelijke bezorgkosten is voor rekening van de ondernemer. Klanten zullen tevreden zijn met lage bezorgkosten. De ondernemer daarentegen maakt steeds minder winst.
  • Frank de Jager

    1 week geleden
    @Ton Odijk, de prijsopbouw in de horeca is grofweg: 33 % inkoop voedsel, 33 % personeel, huur etc, 33 % marge. Dus de 'gevonden 'omzet Thuisbezorgd is een leuke extra. Daarbij zijn de prijzen momenteel belachelijk hoog. Ossenhaasje tussen de 30 en 40 euro. En dan kopen ze bij de groothandel in. Die liggen bij de AH in het schap voor euro of 6 Consumentenprijs. Dus geen reden tot klagen voor de Horeca.
  • Kenneth Tharmaratnam

    1 week geleden
    @Geert Kolks: Blijkbaar moet ik onlangs een artikel hebben gemist waarin dan zou hebben moeten staan dat Jitse Groen van Nederlander Amerikaan is geworden en dat het hoofdkantoor van de Oosterdoksstraat in Amsterdam naar Amerika is verhuisd. Dit soort praktijken zijn echt niet meer exclusief voorbehouden aan Amerikanen.
  • Catharina de Zaayer

    1 week geleden
    Laat lekker zeuren . Ik bestel regelmatig bij thuisbezorgd en ben er heel tevreden over. Woon paar km van de stad en ga vooral in de winter niet zelf met scootmobiel heen en weer . Ben ik ijskoud, eten lauw en dat voor 2 euro meer . Dus ik ben heel blij met http://thuisbezorgd.nl

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.