Volledig scherm
De Jumbo City in Den Bosch. © Bart Gotink/BD

Nieuw concept Jumbo in voormalige Nijmeegse V&D

NIJMEGEN - Nijmegen krijgt een Jumbo City in het voormalige V&D-pand aan de Burchtstraat. Het nieuwe winkelconcept is een combinatie van een supermarkt en een gemakswinkel. De verse producten komen van restaurant La Place. Naar verwachting gaat de Nijmeegse Jumbo City na de zomer open.

Op de gevel wordt groot gemeld dat er gebouwd wordt aan een Jumbo City en La Place. Als deze nieuwe winkel opent, is de leegte die warenhuis V&D achterliet weer gevuld. 

In het andere deel van het pand is in maart de woonwinkel All About Living getrokken nadat Topshelf er eerder mislukte. 

Jumbo City is een nieuw soort winkel van het Brabantse supermarktconcern. Er zijn er al in Groningen, Eindhoven, Den Bosch en Amsterdam. Het zijn echte stadswinkels, gericht op bezoekers en bewoners van een binnenstad. Het is een buurtsuper maar er zijn ook veel verse kant en klaar-producten. 

Maaltijden

Klanten kunnen er in de ochtend terecht voor een ontbijt, in de middag voor lunchproducten zoals belegde broodjes. Later op de dag liggen er avondmaaltijden waaronder pizza’s en sushi. Daarnaast zijn er de worstenbroodjes, appelbollen en yoghurt van de tap uit de keuken en bakkerij van La Place.

Het is een ander soort winkel dan AH To Go, de 'Stationsappie' die vooral gericht is op kleine, snelle boodschappen. Jumbo City is groter, je kunt er ook echt dagelijkse boodschappen doen. 

Trends

Quote

We spelen in op de wens van klanten in de binnenstad om de dagelijkse boodschap­pen te doen, maar ook een maaltijd mee te nemen voor onderweg.

Colette Cloosterman

Bij de opening van de Jumbo City in Den Bosch zei Colette Cloosterman, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor formule en innovatie bij Jumbo: ,,Zo kunnen we inspelen op de wensen van klanten in de binnenstad om de dagelijkse boodschappen te doen, maar bijvoorbeeld ook vers bereide sushi of een maaltijd mee te nemen voor onderweg of thuis. Hierdoor zijn we steeds meer aanwezig op het moment en de plek waar de klant ons nodig heeft.’’

In de supermarktwereld zijn twee tegengestelde trends gaande: de klanten kiezen voor lage prijzen óf juist voor luxe en gemak. Tweeverdieners met genoeg inkomen en weinig tijd hebben geld over voor kwalitatief goede, verse maaltijden.

}xml:space="preserve">
Download De Gelderlander nieuwsapp!Klik hier voor iOS of hier voor Android!
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.