Volledig scherm
Een wagen van Picnic. © PR

Online bezorgsuper Picnic breidt uit naar Nijmegen

NIJMEGEN - Inwoners van Nijmegen die geen zin of tijd hebben om hun boodschappen te doen bij de supermarkt, kunnen vanaf 11 april terecht bij Picnic. Al ruim 4.000 mensen hebben zich aangemeld voor deze 'bezorgsuper zonder fysieke winkel'. 

De super heeft volgens een woordvoerder hetzelfde assortiment als de gewone supermarkt. Grote verschil is dat mensen hun boodschappen bestellen via een app en die thuis geleverd krijgen. 

Bestellingen tot 22.00 uur 's avonds worden de volgende dag geleverd. Klanten kiezen zelf het uur waarin hun bestelling per elektrische wagen wordt bezorgd. Op de ochtend van de bezorgdag krijgen ze via de app het tijdstip te horen, op tien minuten nauwkeurig. 

,,We geven elke avond aan onze leverancier door wat er is besteld. Dat wordt de volgende ochtend geleverd. Zo hoeven we niets weg te gooien en zijn onze klanten verzekerd van verse producten’’, zegt woordvoerder Ruben Vermijs. 

Populair

Nijmegen is de 37e stad waar het bedrijf actief wordt. Picnic begon in 2015 als proef in Amersfoort. Al snel volgden ook Leusden, Soest en Almere. Inmiddels is het bedrijf ook actief in grote steden als Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Vorig jaar kwamen daar Ede en Veenendaal bij.

,,We hebben in het oosten verder nog maar weinig plaatsen waar we actief zijn. Onder meer via Facebook zagen we dat de vraag er wél heel groot is, vooral in Nijmegen. Met ruim 4.000 aanmeldingen doet Nijmegen het ook beter dan de meeste andere steden in het begin.’’ 

Geen bezorgkosten

Via de app kunnen klanten precies zien hoe de boodschappen - van A-merken tot de goedkoopste huismerken - naar huis worden gereden. De supermarkt hanteert geen bezorgkosten en heeft lagere prijzen dan de bezorgservices van Albert Heijn en Jumbo. ,,Het scheelt enorm in de kosten dat we geen fysieke locaties hebben. Andere supermarkten zitten vaak op a-locaties en betalen daar veel voor. Wat ook scheelt: we kopen dagelijks alleen in wat besteld is, in plaats van grote hoeveelheden tegelijk.’’

Niet alle ruim 4.000 Nijmeegse gebruikers kunnen meteen gebruikmaken van Picnic. ,,We starten met acht wagens. Daarmee kunnen we niet zoveel mensen bedienen, dus gebruikers komen op een wachtlijst. Maar elke twee weken komen er vijf auto's bij, dus het zal vrij snel gaan.’’ 

}xml:space="preserve">
Download De Gelderlander nieuwsapp!Klik hier voor iOS of hier voor Android!
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.