Staatssecretaris Steven van Weyenberg (Infrastructuur en Waterstaat, links) en demissionair minister Stef Blok (Economische Zaken en Klimaat) tijdens het tweeminutendebat in de Tweede Kamer over de toekomst van Tata Steel.
Volledig scherm
PREMIUM
Staatssecretaris Steven van Weyenberg (Infrastructuur en Waterstaat, links) en demissionair minister Stef Blok (Economische Zaken en Klimaat) tijdens het tweeminutendebat in de Tweede Kamer over de toekomst van Tata Steel. © ANP

Asfaltaffaire bereikt de Tweede Kamer: Nijmeegse politiek wil landelijke regels omgooien

NIJMEGEN - Gaat de kwestie rond de Nijmeegse asfaltfabriek ervoor zorgen dat landelijke wetgeving voor vervuilende industrie op de schop gaat? De Nijmeegse politiek probeert dat wel te bereiken. ,,Dit zou een revolutie in milieuwetgeving kunnen betekenen.’’

9 reacties

  • Willem Zuidersteen

    1 maand geleden
    @Mattie, zeker en dat gebeurd ook. Alleen heeft roken geen meerwaarde en verkeer wel. Blijft dus een afweging waar harder op in te zetten.
  • Riana Haaren

    1 maand geleden
    Waarom staat deze fabriek in een dichtbewoonde stad als Nijmegen? Laat dit bedrijf verhuizen naar een afgelegen industriegebied. En als er geconstateerd is dat de uitstoot van schadelijke stoffen 17 keer de limiet overschrijdt, waarom is deze fabriek dan niet per direct gesloten? De overheid geeft duidelijk niets om gezondheid en luchtkwaliteit. Alleen maar onzin bedenken zoals stoppen met aardgas, wat een zeer schone brandstof is. Bedrijven mogen vervuilen en de burger gaat ervoor betalen.
  • J.L. Bom

    1 maand geleden
    Probleem is, dat bedrijven vaak een vergunning krijgen voor onbepaalde tijd. Zo trek je als overheid altijd aan het kortste eind. Dat zie je bij Tatasteel, 3M. Zij houden zich keurig aan de afgesproken uitstoot. Alleen die zijn nooit aangepast aan nieuwe wetgeving. Hoe stom kun je zijn als overheid.
  • Vivian Hansen

    1 maand geleden
    Het hoort toch tot de taken van de omgevingsdienst om bedrijven te controleren en met een hoge frequentie de risicovolle bedrijven
  • Mattie Veld

    1 maand geleden
    @Willem als je zo redeneert zou je ook alle verkeer moeten weren, dit blijkt nog veel slechter te zijn voor de gezondheid.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.