Jongeren zoeken elkaar op in het Kronenburgerpark in Nijmegen.
Volledig scherm
Jongeren zoeken elkaar op in het Kronenburgerpark in Nijmegen. © Bert Beelen

Corona treft welzijn van jongeren hard: 80.000 euro om iets leuks te doen voor Nijmeegse jeugd

NIJMEGEN - Er ligt 80.000 euro op de plank om leuke dingen voor jongeren te organiseren. Maar wat willen ze? Daar is de kersverse jongerenorganisatie Young Vibes naar op zoek.

6 reacties

  • Kees van Weteringen

    2 maanden geleden
    Een speurtocht tijdens wereld daklozendag. Dat zal ongetwijfeld veel deelnemers trekken.
  • Anneke Dijk

    2 maanden geleden
    80.000 euro, dan zal er wel een wolf standbeeld op de Waalkade komen? Of nieuwe prullenbakken maar dan zonder kunstgedoe er op? Of nog meer groene stickers met een rat er op overal op straat plakken? Nijmegen heeft altijd van die leuke ideetjes, ahum.
  • Carel van ‘t Zand

    2 maanden geleden
    Weggegooid geld.....
  • J le Blanc

    2 maanden geleden
    Ook al is 80k wellicht 'niks' voor een stad als deze, ook Nijmegen kan het geld maar 1x uitgeven. En dan moet je kiezen: gaat het geld naar het aanpassen van een als racebaan gebruikte 30km weg, dwars door een woonwijk (Nijmegen: "Sorry, het is inderdaad een ongewenste en gevaarlijke situatie. Maar de eerste jaren is er geen geld voor"). Of besteed je het budget aan een speurtocht door de stad voor studenten, op Wereld Daklozendag, en een spelavond voor 5 jongeren? Tja, moeilijke keuze hoor....
  • Pedro Kantor

    2 maanden geleden
    @Donny: 80.000 is op de totale begroting van de gemeente nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, het is nog minder dan die druppel. https://nijmegen.begroting-2021.nl/ Het probleem is niet dat er 80.000 gaat naar iets leuks voor jongeren, eerder dat de gemeente historisch gezien geen flauw idee heeft zoiets te doen. Mensen vergeten altijd hoe het was om jong of kind te zijn en ambtenaren meestal nog erger dan gewone mensen. Plus ambtelijke molens malen langzaam.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.