De Graafseweg
Volledig scherm
PREMIUM
De Graafseweg © Paul Rapp

De schop gaat in de Graafseweg: een omstreden plan voor de drukste verkeersader van Nijmegen

NIJMEGEN - De Graafseweg gaat dit weekend op slot en de rest van het jaar op de schop. Een van de belangrijkste verkeersaders van Nijmegen wordt groener en smaller. De wegaanpassing is het sluitstuk van een heetgebakerde discussie die de lokale politiek en aanwonenden dik twee jaar in de greep hield. Een overzicht, in acht steekwoorden.

6 reacties

  • J le Blanc

    1 jaar geleden
    Ik blijf het bijzonder vinden dat De Gelderlander nauwelijks aandacht heeft geschonken aan de wel erg vreemde draai van de pvdA in deze kwestie. Het heeft er alle schijn van dat er wederom handjeklap is gedaan door de Nijmeegse politiek. En wederom ten koste van veel Nijmeegse burgerbelangen. En dat in tijden waarin iedereen roept om transparantie....
  • Jacques Heijnen

    1 jaar geleden
    Bij de komende verkiezingen niet meer GL en D66 stemmen beste mensen. Onbetrouwbaar en alleen voor eigen soort bezig. Graag baas willen spelen over alles en iedereen en de burger heeft in Nijmegen al helemaal geen ene flikker te vertellen
  • Deniz Kumak

    1 jaar geleden
    niet slim van de gemeente Nijmegen
  • Pedro Kantor

    1 jaar geleden
    Een kind kan voorspellen dat dit een chaos gaat worden. Dat GL en D66 schijt hebben aan de burgers wisten we al, en dat de PVDA hier graag aan mee helpt is ook geen verrassing meer. Chris Toorop heeft gelijk, Nijmegen heeft heel hard een fatsoenlijke ringweg nodig. Zelfs de meeste gaten op het platteland hebben een ringweg tegenwoordig, maar Nijmegen is de grootste stad van Nederland zonder. Want we bouwen liever complete massale nieuwe woonwijken dan 1 ringweg.
  • Jan Peters

    1 jaar geleden
    Niemand vraagt zich schijnbaar af, dat die 15 seconden mee rijttijd per auto nu al, en met duizenden auto's per dag, de co2 milieu vervuiling alleen maar toeneemt. Dus met een verdere versmalling, zal de milieu vervuiling nog verder toenemen. Schiet het doel, niet voorbij, wat GL,D66 , PVDD met draaipartij PVDA, prediken. Of is de bedoeling, dat de Energieweg en omgeving, nog meer belast worden, met nu al een hoger percentage overledenen, dan de rest van de stad?

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.