Flitspalenrammer actief in Nijmegen? Nummer 3734 en 3010 gingen omver: ‘Lekker laten liggen!’

Met videoNIJMEGEN -  Nieuwsgierige, toeterende, zwaaiende en lachende automobilisten; sommigen steken hun duim op. Twee Nijmeegse flitspalen zijn binnen 48 uur geveld: omvergereden, of geduwd. Een aan de Energieweg, de ander aan de Nieuwe Dukenburgseweg. En weinig mensen zijn daar erg rouwig om, zo blijkt.

17 reacties

  • Fred Meekes

    1 maand geleden
    @clemens de vries: Als het goed is, heb jij geleerd dat 50km een màximum is. Geen minimum. 55 km is gewoon te hard. Vraag maar eens aan voetgangers en fietsers die jou recht op zich af zien komen. En wat scheelt het uiteindelijk in tijd, 48 of 55 km? Een paar minuutjes! Heb je hzo’n haast? Ga dan 5 minuten eerder van huis…!
  • Gerrit Louter

    1 maand geleden
    Als dit een rage gaat worden om al dit soort flitsers uit te schakelen , komt de werkgelegenheid bij het CJIB in gevaar....want dan hebben ze daar veel verplichte koffie pauzes...!
  • T Kuster

    1 maand geleden
    Met het behalen van jouw rijbewijs heb jij ervoor getekend dat je de verkeerswet (theorie - en praktijkexamen) beheerst. Wil jij dit niet meer, lever dan je rijbewijs gewoon in, niks mis mee. Maar veel mensen hebben hun eigen wetten, zijn kleurenblind en zien geen borden, niet kunnen lezen. Allereerst beter handhaven, punten rijbewijs invoeren en veel hogere boetes. Zeker weten dat het de veiligheid van andere weggebruikers - die zich wel aan de wet houden - vergroot.
  • Theo Cools

    1 maand geleden
    Het narcisme van de moet kunnen types komt hier weer overduidelijk tot uiting.
  • Clemens De vries

    1 maand geleden
    Belachelijk; 50 op doorgaande wegen; veel te langzaam. In een woonwijk ok, maar in nijmegen zijn ze van het pad af. En dan nog de gouden tip; rij op zulke wegen 55 op de teller, dan zit je nog veilig; die geeft altijd iets te veel aan. En dus niet 48 km rijden, want dan gaan mensen inderdaad bumperkleven en seinen!

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.