FlixBus.
Volledig scherm
PREMIUM
FlixBus. © Flixbus

FlixBus in Nijmegen en Arnhem terug op niveau van vóór corona: ‘Schiphol-effect’ leidt tot piek in reserveringen

ARNHEM/NIJMEGEN - Busfirma FlixBus is bezig aan een comeback in Arnhem en Nijmegen: na twee verloren coronajaren is het aantal mensen die een rit maken met de bekende groene bussen weer op het niveau van vóór de coronacrisis. Met dank aan de chaos op Schiphol, zegt een woordvoerder.

9 reacties

  • Ilse Wassink

    1 maand geleden
    Dan mogen ze eerst wel eens hun service gaan verbeteren. Mijn jonge dochter heeft dit weekend met ze van Italië naar Essen gereisd en zij heeft zich nog nooit zo onveilig gevoeld. Dat ze bus vertraging had kan gebeuren. Dat er tot 2x toe een politiecontrole was en ze allemaal uit de bus moesten in de stromende regen vanwege een gezocht persoon kan Flixbus ook niets aan doen.
  • Pedro Kantor

    2 maanden geleden
    Hmm, wat is erger, 5 uur in de rij staan in Schiphol of 5 uur in een bus zitten? Ik denk het laatste. Sterker nog, uit eigen ervaring weet ik het wel zeker! @Sina Hogeboom: Dus wat je eigenlijk zegt is vliegen moet weer voor de rijken zijn, wij gewone stervelingen mogen als haringen in een tonnetje over drukke wegen rijden terwijl zij lekker in luxe vliegen?
  • Anton M

    2 maanden geleden
    Op de hele korte afstanden zoals naar Brussel zouden ze vliegen eigenlijk moeten verbieden omwille van het klimaat
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @frank Jansen: Of de ICE met Super Sparpreis echt goedkoper is nog maar de vraag, maar het verschil is wel heel klein. En de ICE heeft nog een ander voordeel: je kunt de hele dag door reizen tegen een aantal keren in de week in de nacht met Flixbus. En hoe anders was dat in de begintijd met op enig moment iedere dag een dag en nachtroute via Hannover én een dagroute via Bremen en Hamburg en daarnaast een groter verschil met de prijs per trein.
  • Sina Hogeboom

    2 maanden geleden
    Het aanpakken van mensen die regelmatig willen vliegen is de oplossing,drie vier keer per jaar zwaarder belasten voor dit soort mensen.Ik heb al niet gevlogen sinds 2014 zou het dan een keer mogen?

In samenwerking met indebuurt Nijmegen