Een heftruckongeluk bij een bedrijf in Nijmegen in 2016.
Volledig scherm
PREMIUM
Een heftruckongeluk bij een bedrijf in Nijmegen in 2016. © AS Media

Heftruck is riskant karretje: ‘Pion omrijden is niet erg, een mens aanrijden wél’

De meeste bedrijfsongelukken in de logistiek gebeuren met de heftruck. Het is een riskant karretje en de verleiding om er vlug even op te springen, is groot. De helft van de slachtoffers belandt in het ziekenhuis en per jaar vallen er zo’n zeven doden.

1 reactie

  • J Peters

    1 week geleden
    Dit is één normaal verschijnsel. Ik rij zelf al bijna 25 jaar heftruck. Ben een week naar opleiding geweest om het certificaat te halen. In 25 jaar inmiddels best wel ervaring opgedaan denk ik. Bij waar ik nu werk, zie ik mensen op heftrucks, elektrische orderpicks wagens rijden, zonder ervaring en certificaat. Achteraf wordt een opleiding van een paar uur gedaan en certificaat is binnen. Als ik zelf niet goed oplet, gelukkig nog niet gebeurd, zou ik elke dag wel een noodlottig ongeval hebben.
  1. Elke week een fataal bedrijfsongeval, officier van justitie wil ervan leren: 'Hoe zou je reageren als jouw kind overlijdt?'
    PREMIUM
    Serie In het harnas

    Elke week een fataal bedrijfson­ge­val, officier van justitie wil ervan leren: 'Hoe zou je reageren als jouw kind overlijdt?'

    Iedere week overlijdt er in Nederland iemand door een bedrijfsongeval. De Gelderlander sprak in deze serie met nabestaanden, werkgevers en collega’s die met een bedrijfsongeval te maken kregen. Officier van Justitie Siebren Buist wil meer openheid over bedrijfsongevallen. Zodat we ervan kunnen leren. ,,Bijna alle arbeidsongevallen waren met betrekkelijk weinig moeite te voorkomen geweest.”

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.