Volledig scherm
PREMIUM
Logo van telecombedrijf Telfort - Foto ter illustratie. © ANP

Klanten Telfort zitten weken zonder verbinding

NIJMEGEN - De brief van Telfort doet voorkomen of het een fluitje van een cent is. Alle klanten in de Nijmeegse wijk Hazenkamp krijgen een nieuwe internetverbinding. Een bezorger brengt de benodigde apparatuur en daarna moeten klanten zelf een afspraak inplannen met de monteur.

De praktijk blijkt weerbarstiger; het regent klachten van wijkbewoners, veelal ouderen, die weken zonder telefoon, televisie en internet zitten.

Gedupeerden vertellen dat monteurs niet komen opdagen of achteraf een rekening van 135 euro presenteren, terwijl de overstap volgens de brief van Telfort kosteloos is. 

Ook werd de oude internetverbinding al verbroken voordat klanten een afspraak hadden kunnen maken met een monteur van Guidion, het kabelbedrijf dat de overstap uitvoert in opdracht van Telfort. Monteurs zouden zich onbehouwen gedragen en dreigen klanten 'weer onderaan het lijstje te zetten' als ze commentaar hebben.

Quote

Je zult maar de hulpdien­sten moeten bellen.

Gedupeerde
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.