Drukte op perron 4 van station Nijmegen. Hier kunnen reizigers in een rolstoel momenteel niet komen, omdat de lift kapot is.
Volledig scherm
PREMIUM
Drukte op perron 4 van station Nijmegen. Hier kunnen reizigers in een rolstoel momenteel niet komen, omdat de lift kapot is. © Storm Bouman

Lift kapot op station Nijmegen: deel reizigers kan niet van alle treinen gebruikmaken


NIJMEGEN - Een deel van de reizigers kan al weken niet van alle treinen op Nijmegen Centraal gebruikmaken, omdat de lift er kapot is. Ze moeten een station eerder uit- of opstappen. ,,Een heel vervelende situatie.”

10 reacties

  • Kees Eilander

    2 maanden geleden
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met een gehandicapte vriend in een scootmobiel weken geleden. Een klacht ingediend bij http://stations.nl en nooit iets gehoord. Ze moeten een hellingbaan maken bij perron 1, verplicht. Schandaal is het.
  • M. Fleuren

    2 maanden geleden
    @Patricia de Haan en Jannes Pol: het is de lift bij spoor 1 die het niet doet. Daarmee is de hellingbaan van en naar perron 3 en 4 onbereikbaar voor mensen in een rolstoel. De gang onder het spoor waar deze hellingbaan uitkomt, is vanaf spoor 1 alleen bereikbaar met twee trappen (en de nu niet werkende lift).
  • Patricia de Haan

    2 maanden geleden
    Uhm, om perron 3 en 4 te kunnen bereiken, beste mensen van de Gelderlander, kunnen de reizigers gewoon via de hellingbaan op lopen. Lift kapot is idd vervelend, dat merk ik bij station Dukenburg ook en daar is geen hellingbaan te vinden. Misschien aandacht besteden aan iets wat wel lastig is.
  • Jules Vismale

    2 maanden geleden
    Het huidige station van Nijmegen is al 70 jaar oud en veel te klein geworden voor de treinreizigers. Heel wat inwoners van Nijmegen zouden daarom beter kunnen aangeven of zij dit station kwijt willen en wat ervoor in de plaats moet terugkomen. En er zijn vast heel wat Nijmegenaren die dolgraag een replica van het oude station (1894-1944) terugwillen wat het origineel station was daar groot genoeg voor en een parel van schoonheid.
  • sam kooistra

    2 maanden geleden
    Misschien even de water sensor checken

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.