Het vernieuwde Mariaplein is een van de plekken waar afgelopen jaren meerdere verkeersdeelnemers gewond raakten zonder dat de gemeente Nijmegen het weet.
Volledig scherm
PREMIUM
Het vernieuwde Mariaplein is een van de plekken waar afgelopen jaren meerdere verkeersdeelnemers gewond raakten zonder dat de gemeente Nijmegen het weet. © Gerard Verschooten

Meer mensen gewond in het verkeer in Nijmegen dan uit telling blijkt: ‘Zien het vrijwel dagelijks misgaan’

NIJMEGEN - In Nijmegen raken meer mensen gewond in het verkeer dan de gemeente weet. Het gemeentebestuur erkent dat er sprake is van onderschatting, al is niet te zeggen hoever de officiële cijfers er naast zitten. De registratie moet verbeteren.

6 reacties

  • E Christ

    4 maanden geleden
    Ze steken nog wel eens een vinger op, Hans....
  • Chris Toorop

    4 maanden geleden
    Een van de oplossingen: Fietsers uit de voorrang, ook binnen de kom. Zodra fietsers weten, dat ze ergens voorrang hebben, eisen ze deze in alle situaties op. Zonder op of om te kijken oversteken met de gedachte ik ben een kwetsbare deelnemer, dus men moet maar aan mij aanpassen. Kwetsbaar wil ook zeggen, dat je bij een ongeluk er nadelig vanaf komt, maar dat wordt vergeten. En ook niet ieder wegontwerp voldoet aan richtlijnen, dat weten ze zelf ook, want in die situatie kan het niet anders.
  • J le Blanc

    4 maanden geleden
    Tja, en als je e.e.a. aankaart bij de verkeerskundigen van de gemeente, dan wordt elke kritiek afgedaan met 'men moet er nog aan wennen' (zelfs als een jaar na de aangepaste verkeerssituatie nog wekelijks een ambulance arriveert). Of men beweert simpelweg 'alles is volgens de richtlijnen ontworpen, dus ik zie het probleem niet'. Kortom, de dagelijkse praktijk moet zich maar aanpassen aan theoretische modellen van de 'deskundigen'...
  • Jan de Burger

    4 maanden geleden
    Remedie: eenheid verkeersregels door het hele land. Ziek: iedere gemeente wil het zelf uitzoeken. De burger maar betalen. De ene rotonde wel voorrang fietsers de andere niet. Fietsers van twee kanten laten komen kan alleen zonder auto's. Wielrenners zijn geen fietsers. Bij inhalen door auto minimale afstand tot fietser is 1,5 m. Dat zie je in de landen om ons heen, maar hier scheren ze je rakelings voorbij. Taak autorijschoolhouders. Boetes!
  • Cor Koenen

    4 maanden geleden
    Op de ene rotonde wel voorrang op de ander geen voorrang.dan vraag je toch om problemen.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.