Volledig scherm
De winnaars van het Nijmeegs stadsproduct 2016. © Paul Rapp

'Nijmeegse Knaapjes visitekaartje van de stad'

NIJMEGEN - Ze zouden kunnen uitgroeien tot een soort visitekaartjes van de stad. Want al die mensen die ooit in Nijmegen gestudeerd hebben, maar nu elders wonen, willen er een paar van aan de kapstok hebben hangen.

Dat vindt de jury over de Nijmeegse Knaapjes, een ontwerp voor nieuwe kleerhangers van Marloes Dekker en Eric Scholten. Zij bedachten vier kleerhangers waarop de vier boogbruggen van Nijmegen afgebeeld staan. “Je kunt ze weggeven als relatiegeschenk en ze passen in modern maar ook klassiek interieur”, aldus de twee zaterdagavond in de Lindenberg in Nijmegen.

Ontwerpwedstrijd
Daar vond de finale plaats van de ontwerpwedstrijd Made in Nijmegen, bedoeld om het Nijmeegse product te stimuleren. In totaal tien ontwerpen, variërend van de Nijmeegse Knaapjes tot Nijmeegse huisnummers , passeerden er de revue en de jury. De deelnemers mochten via aan filmpje pitchen en werden op het podium verder ondervraagd. Met deze ontwerpwedstrijd wil het Nijmeegse label Made in Nijmegen mooie ideeën boven tafel krijgen.

Ontwerpen
Een ontwerp voor een 'stadsproduct 2016 van Nijmegen', aldus Doeko Pinxt van Made in Nijmegen. De publieksprijs ging naar Elze Schers en Hanne van Ooij die een nieuwe tas met de plattegrond van Nijmegen ontwierpen. Na De Nijmeegse Knaapjes eindigden respectievelijk de Nijmer (huisnummer) en een klok van Bart de Piraat (niet de wijzers bewegen, maar de plaat eronder).

Prijs
Aan de eerste prijs ie een bedrag van 5000 euro verbonden: de winnaars mogen samen met Made in Nijmegen gaan bekijken op welke wijze ze dit geld in de verdere ontwikkeling van hun product gaan steken.

Volledig scherm
Eén van de knaapjes © Videostill Facebook
Volledig scherm
De [rijswinnende knaapjes © Videostill Facebook
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.