Volledig scherm
PREMIUM
Het boodschappenboekje van de familie Schelfhout uit 1969. © Andreas Schelfhout

Nijmegenaar duikelt huishoudboekje uit 1969 op: ‘Boodschappen veel goedkoper geworden’

NIJMEGEN - ,,Alles is veel duurder geworden, het is niet leuk meer.” Die verzuchting is dagelijks op de radio te horen in een reclamespot van supermarkt Jumbo. Nu is ook nog eens de btw verhoogd. Maar zijn alle prijzen wel zo gestegen? Nee, in vijftig jaar tijd zijn veel artikelen juist een stuk goedkoper geworden.

Dat blijkt uit een vergelijking tussen een boodschappenboekje uit 1969 en de huidige prijzen in de supermarkten.

Oud-journalist Andreas Schelfhout, die decennialang voor De Gelderlander werkte, bewaarde altijd de huishoudboekjes die hij vroeger bij de winkels kreeg met daarin alle wekelijkse boodschappen. 

Volledig scherm
Veel producten in de supermarkt zijn in vijftig jaar tijd relatief goedkoper geworden. © Rik Bors/De Gelderlander
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.