Er rijdt al een Duitse bus tussen Nijmegen en Kleef/Emmerik: volgend jaar komt er ook een lijndienst tussen Nijmegen en Weeze.
Volledig scherm
PREMIUM
Er rijdt al een Duitse bus tussen Nijmegen en Kleef/Emmerik: volgend jaar komt er ook een lijndienst tussen Nijmegen en Weeze. © Marcel Kuster, Foto Paul Rapp

Rechtstreekse busverbinding tussen Nijmegen en Airport Weeze

Reizigers kunnen binnenkort rechtstreeks met de bus van Nijmegen naar Airport Weeze en terug. Het regiobestuur van Kreis Kleve is daarmee akkoord gegaan. De verbinding moet volgend jaar worden gerealiseerd.

7 reacties

  • Wilco Veldhorst

    2 maanden geleden
    Ik zal het de heer of mevrouw Berben nóg maar eens uitleggen dan. Los van de vraag of het spoor Nijmegen-Kleve hersteld wordt, het gaat geen “honderden miljoenen” kosten. Herstel wordt geschat tussen 40 en 140 miljoen Euro en dat laatste is alleen het geval als je voor een dubbelsporige, geëlektrificeerde spoorlijn ónder Groesbeek kiest (een tunnel dus). Dat bedrag moet je delen door 2 landen er ligt EU subsidie voor klaar. Bovendien bedient die lijn Nijmegen-Keulen andere passagiers dan de bus.
  • Andre Eggerding

    2 maanden geleden
    Heel goed. Is Schiphol van deze klanten af.
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    @Marleen Verstraeten: Dan zal de vanuit Nederland geleverde apparatuur in die Duitse bussen wel van een betere kwaliteit moeten zijn en daarmee ook bedrijfszekerder. En ik vermoed dat er nieuwe afspraken, overeenkomsten gemaakt moeten worden tussen NIAG, VRR, Translink en eventueel Transdev (Breng eigenaar).
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    Heel goed dat deze buslijn er komt en aangezien die grensoverschrijdend is zal er ongetwijfeld ook een flinke subsidie vanuit Brussel komen net zoals destijds met NIAG buslijn 55 die helaas maar een kort leven aan NL zijde was beschoren. De talrijke shuttle busjes tussen Nijmegen en Weeze geven het grote potentieel van deze bus aan. En als straks deze bus ook gaat rijden zal er juist net als met bus SB58 nu, een extra argument worden aangetoond voor reactivering van spoorlijn Nijmegen-Kleve.
  • A.M. Berben

    2 maanden geleden
    Het is een zinvolle verbetering van wat er allemaal met het OV kan en tegelijk ook nog een argument om geen honderden miljoenen weg te gooien aan het weer in gebruikt nemen van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.