Exterieur van het Radboudumc.
Volledig scherm
PREMIUM
Exterieur van het Radboudumc. © ANP

Ruim 10 procent ic-verpleegkundigen Radboudumc Nijmegen vertrekt

NIJMEGEN - Bij het Radboudumc vertrekken op korte termijn 24 van de 185 ic-verpleegkundigen die op de intensive care werken. Dat heeft de bedrijfsleider van de afdeling laten weten na vragen van de ondernemingsraad (OR).

52 reacties

  • welatenhetgebeuren

    1 jaar geleden
    Helemaal niet slecht? Achter de lopende band verdien je meer als uitzendkracht.
  • SchoneSchijn

    1 jaar geleden
    Iets heeft een gevoelswaarde en iets anders heeft een economische waarde. Kennelijk is de gevoelswaarde van het beroep verpleegkundige groter dan de economische waarde.
  • Wees

    1 jaar geleden
    6% erbij 1000 euro eenmalig en al een salaris wat bijna niemand met een ander beroep krijgt. Vraag is aan mensen die in een winkel werken of in de horeca. Waardering is er echt wel voor de mensen in de zorg
  • elco

    1 jaar geleden
    Geld is niet de directe reden Je werkt niet altijd voor geld maar een gevoel on Anderen te helpen.Veel ouderen gaan met  pensioen en het is minder druk nu bij de ic 
  • Wees

    1 jaar geleden
    Bij ons verdienen ze ook heel wat meer dan in Frankrijk. En er is nog niks toegezegd de onderhandelingen lopen zeer stroef.
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.